آلمان نظامیان خود را از عراق خارج می نماید

به گزارش مجله ایرکا، وزارت دفاع آلمان اعلام نموده که به دلیل شیوع ویروس کرونا عملیات نظامی و آموزشی در عراق را به حال تعلیق درآورده و نیروهای خود را از این کشور خارج می نماید.

آلمان نظامیان خود را از عراق خارج می نماید

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از هفته نامه اشپیگل، وزارت دفاع آلمان به دلیل شیوع ویروس کرونا می خواهد نیروهای خود را از عراق خارج کند.

به نوشته هفته نامه اشپیگل، بحران کرونا همچنین عواقبی برای عملیات های ارتش آلمان در خارج نیز داشته است. به درخواست وزارت دفاع آلمان به دلیل گسترش ویروس کرونا همه نیروها باید عراق را ترک نمایند.

روز سه شنبه مقرر شد که ابتدا مربیان آلمانی مستقر در بغداد به اربیل در شمال عراق انتقال داده شوند. بعد از آن وزارت دفاع آلمان همه نیروهای آلمانی را به کشور باز خواهد گرداند. با این حال هنوز این مسئله در دست آنالیز است که آیا این نیروهای آلمانی باید قبل از بازگشت مدتی را در قرنطینه به سر برند.

ارتش آلمان به دلیل شیوع ویروس کرونا در عراق عملیات آموزش ارتش عراق را چند روز پیش به حال تعلیق درآورده است. در حال حاضر حدود 84 نیروی آلمانی در بغداد و 92 نیروی دیگر هم در اربیل عراق مستقر هستند.

فرمانده آمریکایی عملیات نظامی بین المللی در عراق قبلا دستور داده بود که به دلیل شیوع کرونا همه نیروهای خارجی از عراق عقب نشینی نمایند.

در حال حاضر هیچ مدرکی دال بر ابتلای نیروهای آلمانی مستقر در عراق به بیماری کرونا وجود ندارد. البته ارتش آلمان اعلام نموده است که با توجه به شرایط فعلی این مسئولانه است که نیروها را حالا از این کشور خارج کنیم.

به نوشته هفته نامه اشپیگل علاوه بر تهدیدی که از طرف شیوع ویروس کرونا در کمین نیروهای آلمانی است شرایط امنیتی در اطراف پایگاه نظامی التاجی هم که اخیرا حملات موشکی علیه آن اجرا شده است مشکوک است.

به نوشته هفته نامه اشپیگل احتمالا همه 140 نیروی آلمانی مستقر در عراق ابتدا به پایگاه هوایی اردن منتقل شده و در آنجا به مدت دو هفته در قرنطینه قرار خواهند گرفت.

هفته نامه اشپیگل در ادامه این گزارش نوشت که بازگشت نیروها از عراق اولین پیامد عملیات های خارجی ارتش به دلیل شیوع کرونا نبوده است.

چند روز پیش هم یک هواپیمای نظارتی آواکس ارتش آلمان از ترکیه خارج شد. این هواپیماهای شناسایی معمولا به سفارش ناتو پروازهای شناسایی در مرزهای سوریه و همکاری های هوا فضایی در افغانستان را انجام می دادند. دلیل این عقب نشینی تست مثبت کرونای یک کارمند این عملیات بود.

همچنین شیوع ویروس کرونا بر عملیات ارتش آلمان در اقتصادی هم تاثیر گذاشته و این عملیات را به حال تعلیق درآورده است.

شیوع ویروس کرونا عملیات های ارتش آلمان در افغانستان و لیتوانی را هم تحت تاثیر قرار داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 185

به "آلمان نظامیان خود را از عراق خارج می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان نظامیان خود را از عراق خارج می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید