اعلام زمان معرفی خانه های خالی به سازمان امورمالیاتی توسط معاون وزیر راه

به گزارش مجله ایرکا، خبرنگاران: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا انتها شهریور ماه اطلاعات مربوط به خانه های خالی را به سازمان امور مالیاتی ارائه می دهیم گفت: تا به امروز 13.4 میلیون واحد شناسنامه دار و 1.5 میلیون پیامک به مالکان بیش از یک خانه ارسال شده است.

اعلام زمان معرفی خانه های خالی به سازمان امورمالیاتی توسط معاون وزیر راه

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران محمود محمودزاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: از حدود 28 میلیون واحد مسکونی در کل کشور تا امروز 13 میلیون و 400 هزار واحد شناسایی و در واقع شناسنامه دار شدند که 48 درصد کل واحدهای مسکونی کشور را شامل می گردد.

وی اضافه نمود: در این بین تعیین شده که 1.5 میلیون نفر مالک بیش از یک واحد مسکونی هستند که برای آنها پیامک ارسال کردیم تا شرایط سکونت خانه های خود را تعیین نمایند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا انتها شهریورماه اطلاعات مربوط به خانه های خالی شناسایی شده را به سازمان امور مالیاتی ارائه می دهیم گفت: مالکان باید با مراجعه به سامانه املاک و اسکان که نشانی آن در پیامک ها درج شده، شرایط خانه های خود در مورد سکونت شخصی، اجاره و یا خالی بودن آن را اعلام نمایند.

محمودزاده درباره اینکه به برخی افراد پیامکی مبنی بر مالکیت واحد فروخته شده ارسال شده و این افراد باید چه اقدامی انجام دهند گفت: این افراد شماره تماس و کد ملی خریدار را در سامانه درج و ارسال نمایند. در صورتی که به اطلاعات سجلی خریدار دسترسی ندارند می توانند از دفتر مشاور املاک و یا دفترخانه مربوطه بگیرند.

به گزارش ایسنا، روز 28 مرداد 1399 سامانه املاک و اسکان که اطلاعات واحدهای مسکونی کل کشور در آن ثبت خواهد شد به مرحله اجرا رسید. قرار است این اطلاعات با همکاری سایر دستگاه های مرتبط جمع آوری و برای وضع مالیات متعلقه در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گیرد. طبق ماده 54 قانون مالیات های مستقیم واحدهای مسکونی خالی در سال اول مشمول شش برابر مالیات متعلقه خواهند شد که البته شورای نگهبان 13 ایراد به آن گرفت و سپس مجلس ایرادات را رفع و مجدداً به شورا ارسال کرد. وزارت راه و شهرسازی قول داده تا انتها تابستان اولین اطلاعات واحدهای مسکونی را در اختیار سازمان امور مالیاتی بگذارد. از بین 28 میلیون واحد مسکونی تا کنون 13 میلیون و 400 هزار واحد شناسایی و شناسنامه دار شده و 1.5 میلیون پیامک برای مالکان بیش از یک واحد مسکونی ارسال شده است. رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام نموده ظرف 10 روز مالیات خانه های خالی را مطالبه می کنیم.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 523

به "اعلام زمان معرفی خانه های خالی به سازمان امورمالیاتی توسط معاون وزیر راه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام زمان معرفی خانه های خالی به سازمان امورمالیاتی توسط معاون وزیر راه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید