ایجاد مرکز قرنطینه برای مبتلایان احتمالی به ویروس کرونا در افغانستان

به گزارش مجله ایرکا، در پی تلاش ها برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به افغانستان و شیوع آن در این کشور وزارت بهداشت افغانستان مرکزی را برای قرنطینه مبتلایان احتمالی به ویروس کرونا ایجاد کرد.

ایجاد مرکز قرنطینه برای مبتلایان احتمالی به ویروس کرونا در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، وزارت بهداشت افغانستان که پیش از این خواستار عدم بازگشت اتباع این کشور از چین تا بهبود اوضاع شده بود پس از آغاز طرح غربالگری مبتلایان احتمالی به این ویروس مرکزی را دور از شهر کابل برای قرنطینه این افراد ایجاد کرده است.

سیدعطاالله سعیدزی، رئیس نظارت و سیستم اطلاعات بهداشتی وزارت بهداشت افغانستان می گوید که مرکز مبارزه با کرونا برای تشخیص این ویروس در سراسر افغانستان 700 محل دارد و تاکید کرد که تا به امروز هیچ فردی در داخل افغانستان به این ویروس آلوده نشده است.

به گزارش تلویزیون آریانا نیوز، جمال الدین احمدی رئیس بخش مرکز مبارزه با ویروس کرونا می گوید که احتمال سرایت کرونا در افغانستان وجود دارد و ادامه داد که این مرکز مسئولیت تشخیص و شناسایی مبتلایان احتمالی را به عهده دارد.

در حالی که افغانستان از چین خواسته تا اجازه بازگشت اتباع افغان که در این کشور حضور داشتند را به خاک افغانستان ندهد، سعیدزی گفت که در این باره با سازمان جهانی بهداشت و اتباع افغان مقیم چین در تماس هستند و تصمیم نهایی درباره بازگشت آن ها امروز در یک کنفرانس خبری اعلام می شود.

سعیدزی می افزاید: برای پزشکان آموزش داده شده که چگونه خود را از ویروس حفظ کرده و بیمار را کمک و مداوا کنند. برای درمان و کشف بیماری آمادگی گرفته شده و اگر ویروس به افغانستان سرایت کند، روی برنامه دیگری نیز کار می کنیم.

گفتنی است که باوجود جلوگیری دولت افغانستان، شماری از اتباع افغان مقیم چین با استفاده از پروازهای غیرمستقیم به کشورشان بازگشته اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 124

به "ایجاد مرکز قرنطینه برای مبتلایان احتمالی به ویروس کرونا در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد مرکز قرنطینه برای مبتلایان احتمالی به ویروس کرونا در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید