بلیط هواپیما دمشق پایتخت سوریه

به گزارش مجله ایرکا، شهر دمشق که در سال 2008 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی دنیا عرب انتخاب شده است، یکی از شهرهای دیدنی در میان کشورهای عربی محسوب می گردد. دمشق با توجه به سابقه چندین و چند هزار ساله خود برای گردشگرانش روایت های بسیاری از دوران شکوه امویان و عباسیان، امپراتوری عثمانی، دست اندازی های استعمارگران و رویدادهای تاریخ معاصر بازگو می نماید. در ادامه با ما همراه باشید تا با بعضی از دلایل ترغیب کننده برای خرید بلیط هواپیما دمشق آشنا شویم.

بلیط هواپیما دمشق پایتخت سوریه

✅ بلیط هواپیما سوریه

دمشق در هزاره سوم پیش از میلاد تاسیس شد. به این ترتیب، دمشق یکی از قدیمی ترین شهرهای خاورمیانه است. این شهر تا به امروز شاهد ظهور و سقوط امپراتوری های گوناگونی بوده است. دمشق در طول سده های متمادی نام های خاصی داشته است. از اولین نام های شهر دمشق، جیرون بوده است. پس از آن ارم و هم چنین عذرا، بیت رامون، عین الشرق، باب الکعبه، فسطاط المسلمین نیز از نام های دیگر آن بوده است. در منطقه دمشقِ قدیم، خیابانی به نام مستقیم وجود دارد.

بلیط هواپیما دمشق برای گشت وگذار در دیدنی های شهر

مسجد جامع اموی

مسجد جامع اموی مهم ترین مسجد سوریه است که در بخش قدیمی شهر دمشق واقع شده است. مسجد جامع اموی توسط ولید بن عبدالملک، ششمین خلیفه امویان بر بنای کلیسایی که در آن تربت یحیی، به خاک سپرده شده بود، ساخته شد. بخشی از بنای مسجد جامع اموی دمشق دارای قدمتی بالغ بر 1400 سال است و از جاذبه های مهم گردشگری و زیارتی شهر دمشق محسوب می گردد. مسجد اموی دمشق دارای مناره ای است که به مناره سفید معروف است.

بلیط هواپیما برای بازدید موزه ملی دمشق

موزه ملی دمشق (به عربی: متحف دمشق الوطنی) مهم ترین موزه در کشور سوریه است که در منطقه برامکه در مرکز شهر دمشق واقع شده است. با توجه به تاریخ چندین هزار ساله منطقه ای که کشور سوریه در آن قرار گرفته است، اشیای تاریخی قابل توجهر در موزه ملی دمشق به چشم می خورند.

بلیط هواپیما برای بازدید محله های دیدنی شهر دمشق

منطقه قدیم دمشق در حدفاصل منطقه مسیحی نشین و یهودی نشین، در مرکز شهر واقع شده است. خیابان های منطقه قدیم دمشق سنگ فرش هستند. ابورمانه مرُفه نشین ترین منطقه دمشق است. هم چنین منطقه مرُفه نشین مزعه از دیگر مناطق مهم دمشق است. میدان امویه در مرکز دمشق، مرکز ساختمان تلویزیون سوریه است. از دیگر میادین مهم دمشق، می توان به میدان مرجه در مرکز شهر دمشق و در نزدیکی ایستگاه تاریخی خط آهن حجاز اشاره نمود. میدان مرجه در انتهای غربی منطقه قدیم دمشق و در مجاور بازار حمیدیه واقع شده است.

زینبیه از دیگر محلات شهر دمشق است. مدفن حضرت زینب، نوه پیامبر اسلام (ص)، در این محله واقع شده است که از زیارتگاه های شیعیان است. الشاغور از دیگر مناطق شیعه نشین است که در مرکز دمشق واقع شده است.

باب مصلی از دیگر مناطق شهر دمشق است. این منطقه مرکز حمل و نقل بین شهری و مملو از مغازه ها و مراکز خرید است. کاخ ریاست جمهوری سوریه که مجموعه ای از دو کاخ جداگانه است، یکی به نام کاخ مردم بر بلندی های کوه قاسیون در شمالِ غربی دمشق و دیگری به نام کاخ مهاجرین در محله مهاجرین در شمال شرقی دمشق واقع شده اند.

از دیگر مناطق دمشق، غار منسوب به اصحاب کهف است که البته در درستی آن اختلاف است.

برای خرید بلیط هواپیما دمشق به وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید. همچنین در صورت نصب اپلیکیشن خبرنگاران می توانید روی مسیرهای پرواز خارجی از تخفیف های ویژه روزانه برای خرید بلیط هواپیما بهره ببرید.

گردآوری: خدمات بلیط هواپیما خارجی

منابع:

fa.wikipedia.org

منبع: سفرستان
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 266

به "بلیط هواپیما دمشق پایتخت سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیط هواپیما دمشق پایتخت سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید