به بازارهای مهم صادراتی ایران رایزن بازرگانی اعزام می کنیم

به گزارش مجله ایرکا، کمالی اردکانی گفت: امسال حداقل 10 رایزن را به 10 بازار مهم صادراتی کشور از جمله روسیه، ترکیه، کردستان عراق، عمان، چین، هند، افغانستان و ارمنستان اعزام خواهیم کرد.

به بازارهای مهم صادراتی ایران رایزن بازرگانی اعزام می کنیم

به گزارش خبرنگار گروه مالی خبرگزاری خبرنگاران، مسعود کمالی اردکانی معاون توسعه صادراتی بازارها در سازمان توسعه تجارت بیان داشت: ما در برخی دوران ها 25 رایزن ایرانی در کشورهای دنیا داشتیم اما الان تعداد این رایزن ها به پنج نفر کاهش پیدا کرده است.

معاون توسعه صادراتی بازارهای سازمان توسعه تجارت عمده ترین دلیل کاهش رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای دنیا را مسائل بودجه ای و منابع مالی بیان نمود و اضافه کرد: رایزنانی که در خارج از کشور سابقه داشتند هم اکنون در سازمان توسعه تجارت مستقر هستند که تجربه های بسیار خوبی هم در زمینه شناخت بازار، ارائه مشاوره به تجار و فعالان مالی دارند.

وی ادامه داد: رایزنان سابق ما که در سازمان توسعه تجارت مستقرند به عنوان دبیر میز کشورهای مختلف مسئولیت داشته و با بنگاه ها نیز ارتباط دارند و به معرفی بازارها و ارائه مشاوره مشغولند. در واقع شاید این رایزنان الان در کشورهای هدف حضور ندارند اما فعالیت آنها کماکان ادامه دارد.

کمالی اردکانی اظهار کرد: گرچه حضور فیزیکی رایزنان بازرگانی در کشورهای هدف بسیار موثرتر است اما سابقه و شناخت خوب آنهااز بازار و نحوه بازاریابی قطعاً کمک زیادی به ما خواهد کرد.

معاون توسعه صادراتی بازارهای سازمان توسعه تجارت با اظهار اینکه ما توانمندی و ظرفیت های ایجاد شده توسط رایزنان بازرگانی در کشورهای هدف را از دست نداده ایم گفت: نقش رایزن بازرگانی یک نقش تسهیلگری است و فعالیتهای آنها لزوماً در همان سال منجر به نتیجه نخواهد شد اما حضور خبرنگارانن در کشورهای هدف قطعاً منجر به افزایش ظرفیت های صادراتی خواهد شد.

این مقام مسئول بیان نمود: در سال جاری بر اساس هماهنگی های اجرا شده انتظار داریم که سال جاری حداقل 10 رایزن را به 10 بازار مهم صادراتی کشور از جمله روسیه، ترکیه، کردستان عراق، عمان، چین، هند، افغانستان و ارمنستان صادر کنیم.

کمالی اردکانی از رایزنان بازرگانی در سال جهش تولید به عنوان دیده بان های مالی کشور یاد کرد و گفت: رایزنان بازرگانی از مهم ترین ابزارها برای معرفی محصولات صادراتی ایران به بازارها و منعکس کننده نیازهای بازارهای مختلف به محصولات ایرانی محسوب می شوند.

معاون توسعه صادراتی بازارهای سازمان توسعه تجارت همچنین توانمندسازی تولید داخل را از نتایج و اهداف ممنوعیت واردات کالاها برشمرد و گفت: بخش تولیدی و صنعتی کشورمان طی دو سال اخیر جان گرفته و امروز هم شیوع کرونا بخشی از پتانسیل های بلااستفاده در کشورمان را زنده کرده است.

کمالی اردکانی در خاتمه، تأمین نیازهای داخل کشور و تأمین نیازهای صادراتی به ویژه بازارهای همسایه را در سال جهش تولید ضروری خواند و بیان نمود: ما سال جاری سهم بازارهای همسایه را از صادرات کشورمان افزایش خواهیم داد و اینجاست که نقش رایزن بازرگانی در شناسایی بازارها مشخص می شود.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 274

به "به بازارهای مهم صادراتی ایران رایزن بازرگانی اعزام می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به بازارهای مهم صادراتی ایران رایزن بازرگانی اعزام می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید