تذکرات لازم برای دفع رطوبت بدنه کاروانسرای انار به شهرداری داده شده است

به گزارش مجله ایرکا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، مجتبی شفیعی چهارشنبه 22 اردیبشهت ماه 1400 به دنبال نگرانی های دوستداران میراث فرهنگی از نم زدگی بدنه کاروانسرای انار در حاشیه بازدید از این کاروانسرا اظهار کرد: این کاروانسرا در شهرستان انار واقع شده است و به دوره قاجاریه باز می شود.

تذکرات لازم برای دفع رطوبت بدنه کاروانسرای انار به شهرداری داده شده است

معاون میراث فرهنگی استان کرمان اضافه نمود: طی دو سال گذشته شهرداری انار بدون هماهنگی این اداره کل اقدام به سنگ فرش کردن پیاده راه جنب کاروانسرا نموده است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه شهرداری اقداماتی برای جلوگیری از رطوبت و کانال زهکش انجام نداده بود، بدنه خارجی کاروانسرای انار تحت تاثیر رطوبت نهاده شد که تذکرات لازم در این زمینه به آنها داده شد.

شفیعی اعلام کرد: با اعزام کارشناسان این اداره کل به شهرستان انار، فرایند صحیح کار به شهرداری انار ابلاغ شد و به زودی با اجرای صحیح زهکش، دغدغه دوستداران میراث فرهنگی رفع می گردد.

او در ادامه به کمبود اعتبارات حوزه میراث فرهنگی اشاره نمود و اضافه نمود: علاقه مندیم که بتوانیم بیش از این بناهای تاریخی استان کرمان را حفظ و احیا کنیم، اما متاسفانه کمبود بودجه باعث شده است که نتوانیم آنگونه که باید این آرمان را محقق کنیم.

معاون میراث فرهنگی استان کرمان اعلام کرد: بودجه امسال هنوز ابلاغ نشده است اما امیدواریم که امسال بیشتر از سال های گذشته بتوانیم اعتبار دریافت کنیم.

منبع: گردشبان
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1005

به "تذکرات لازم برای دفع رطوبت بدنه کاروانسرای انار به شهرداری داده شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تذکرات لازم برای دفع رطوبت بدنه کاروانسرای انار به شهرداری داده شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید