تصویب شیوه نامه شورای سیاست گذاری آزمون های سازمان آموزش و پرورش استثنایی

به گزارش مجله ایرکا، تهران (پانا) - باحضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اعضای شورای معاونین شیوه نامه شورای سیاست گذاری آزمون ها به تصویب نهایی رسید.

تصویب شیوه نامه شورای سیاست گذاری آزمون های سازمان آموزش و پرورش استثنایی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه گام اول مداخلات آموزشی و توانبخشی شناسایی، غربالگری و تشخیص است، گفت: به همین دلیل به ابزارهای لازم برای تشخیص و غربالگری احتیاج است و این ابزار ها باید به روز باشند و پایایی و روایی لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: پیشنهاد ایجاد شورای سیاست گذاری آزمون ها و پایگاه جامع آزمون در سال 98 به تصویب شورای معاونین سازمان رسید و مصوب شد این شورا در حوزه تصمیم گیری و اجرای آزمون های مورد استفاده در بخش های مختلف سازمان و ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها فعالیت کند.

وی اضافه نمود: شورای سیاست گذاری آزمون های سازمان آموزش و پرورش استثنایی از افراد متخصص دانشگاهی تشکیل خواهد شد و این شورا به آنالیز و تصویب آزمون های مختلف خواهد پرداخت.

حسینی توضیح داد: آزمون های در حال استفاده سازمان آموزش و پرورش استثنایی و هم چنین آزمون هایی که در آینده استفاده خواهند شد باید در این شورای مورد آنالیز و تایید قرار بگیرند. در این جلسه شیوه نامه این شورا به تصویب رسید تا شورا بر مبنا پشتوانه های قانونی با نظم بیشتری استقرار یاید.

معاون وزیر اضافه نمود: در برنامه سنجش اقدامات خوبی اجرا شده است که تشکیل شواری آزمون ها و تشکیل بانک جامع آزمون های داخلی و بین المللی از جمله این موارد است.

وی با بیان اینکه رویکرد های جدیدی در برنامه سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی امسال اعمال شده است، گفت: آنالیز صلاحیت های شایستگی حرکتی، طرح سنجش پیش دبستانی و شناسایی دانش آموزان پیش دبستان در معرض مسائل ویژه یادگیری از جمله این موارد است.

حسینی اضافه نمود: راه اندازی اتاق های سنجش آکوستیک برای اجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی و راه انداره مراکز جامع تشخیصی، آموزشی و توانبخشی از دیگر اقدامات است.

وی در ادامه گفت: تا به امروز 98 درصد نوآموزان در برنامه سنجش نوبت گیری نموده اند که هیچ سالی تا این زمان این تعداد نوبت گیری ثبت نشده است. با توجه به شروع سنجش نوآموزان پیش دبستانی در چند روز گذشته تا به امروز 3 هزار نوآموز نوبت گیری نموده اند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1126

به "تصویب شیوه نامه شورای سیاست گذاری آزمون های سازمان آموزش و پرورش استثنایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب شیوه نامه شورای سیاست گذاری آزمون های سازمان آموزش و پرورش استثنایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید