توسعه خدمات پستی در کشور به یاری دانش بنیان ها

به گزارش مجله ایرکا، همان طور که در قانون جهش فراوری دانش بنیان اشاره شده است، در حال حاضر برای رشد و حل چالش ها در کشور باید از توان شرکت های دانش بنیان و خلاق استفاده کرد.

توسعه خدمات پستی در کشور به یاری دانش بنیان ها

اقتصاد دانش بنیان موجب کاهش هزینه های فراوری و افزایش بهره وری شده است و باعث ایجاد فضای رقابت پذیر بین محصولات فراوریی در بازار های جهانی می گردد.

امروزه اهمیت توسعه، حمایت های کمی و کیفی از شرکت های دانش بنیان به عنوان محور توسعه اقتصاد پایدار، بیش ازپیش مهم و حیاتی به نظر می رسد. توجه به نقش شرکت های دانش بنیان در چرخه مالی کشور از راه های برون رفت از شرایط پیچیده مالی در کشور با توجه به مؤلفه های اشتغال زایی و خودکفایی است.

استفاده از توان شرکت های دانش بنیان

اخیراً شرکت ملی پست ایران با شرکت های دانش بنیان برای استفاده از توان و ظرفیت آن ها همکاری داشته است. در حال حاضر از حدود 44 محصول شرکت های دانش بنیان استفاده و کوشش شده تا از ظرفیت های این شرکت ها به برترین شکل استفاده گردد.

بیش از 300 فرصت سرمایه گذاری برای بخش خصوصی در حوزه هوشمندسازی و تحول دیجیتال در شرکت ملی پست ایران شناسایی شده که در اختیار قرار گرفتن این فرصت ها برای شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفته است. این شرکت ها با فرصت های به وجود آمده می توانند خدمات و محصولات خود را در این حوزه آماده سازی نمایند.

فراوری محصول بر پایه فناوری و نوآوری

فعالیت شرکت های دانش بنیان به عنوان موتور توسعه مالی کشور های در حال توسعه مطرح بوده و به عنوان منشاء اصلی اشتغال زایی و تسهیل محیط کارآفرینی برشمرده می شوند و دارای پتانسیل تسریع در خلاقیت، نوآوری و گشایش فرصت های تجاری سازی نوین به شمار می روند.

در صورت حمایت از شرکت های دانش بنیان و پذیرش ریسک حرکتی این شرکت ها در برنامه ریزی های کوتاه یا بلندمدت می توان علاوه بر برطرف نیازها، محصولات پر ارزش بر پایه فناوری و نوآوری برای صنایع مختلف فراوری کرد.

خبرنگاران علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مهر 1401 بروزرسانی: 13 مهر 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1484

به "توسعه خدمات پستی در کشور به یاری دانش بنیان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه خدمات پستی در کشور به یاری دانش بنیان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید