خبرنگاران شروع اجرای پلاسما درمانی بیماران کرونایی در استان اردبیل

به گزارش مجله ایرکا، اردبیل - خبرنگاران - استاندار اردبیل گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته، دانشگاه علوم پزشکی استان با همکاری سایر حوزه های دانشگاهی پلاسما درمانی بیماران کرونایی را در استان شروع می نماید.

خبرنگاران شروع اجرای پلاسما درمانی بیماران کرونایی در استان اردبیل

اکبر بهنامجو پنجشنبه در نشست با مدیران دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی استان اضافه کرد: با صدور مجوز پلاسمادرمانی و طی مراحل قانونی مربوطه، از پلاسمای بهبودیافتگان کرونایی برای درمان بیماران فعال استفاده می گردد.

وی بیان نمود: وجود دستگاه پلاسماپریز در استان این امکان را فراهم کرد که امکانات فیزیکی و درمانی برای پلاسمادرمانی در استان انجام پذیر باشد.

استاندار اردبیل گفت: مجوز مربوطه باوجود متخصصان پزشکی بعد از تهران و قم به اردبیل صادر شده است.

به گفته بهنامجو، با انجام پلاسمادرمانی مرگ و میر ناشی از کرونا در استان سیر کاهشی خواهد یافت.

استاندار اردبیل با تاکید بر همکاری دانشگاه ها ، مراکز فناوری ، پژوهشی و حتی مطالعات اجتماعی ، این اقدام را در نیل به هدف مقابله با کرونا با اهمیت دانست.

او اضافه کرد: انجام تحقیق و پژوهش در بخش های مختلف مرتبط با ویروس کرونا در کاهش مدت زمان شیوع کرونا موثر بوده و ضروری است همه حوزه ها در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

بهنامجو بیان نمود: در بحث مبارزه با ویروس کرونا پایین آوردن قیمت ملزومات مبارزه با این ویروس مهم بوده و می توان با استفاده از تحقیقات لوازم و مواد با کیفیت و قیمت پایین فراوری و عرضه کرد.

او تشریح کرد: دانشگاه ها همیشه باید در این خصوص تحقیقات خود را ادامه دهند و مشارکت تمامی دستگاه های مرتبط نیز در تسریع نیل به نتیجه موثر می باشد.

در این جلسه رییس دانشگاه محقق اردبیلی ،آزاد اسلامی و جهاد دانشگاهی آمادگی خود را برای حمایت و مشارکت در انجام طرح ها و کارهای تحقیقاتی اعلام کردند و مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی کارهای تحقیقاتی لازم را برای تهیه واکسن کرونا ادامه دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 246

به "خبرنگاران شروع اجرای پلاسما درمانی بیماران کرونایی در استان اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شروع اجرای پلاسما درمانی بیماران کرونایی در استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید