خبرنگاران آقامحمدی: رسانه ها بسته های خبری سلامت منتشر نمایند

به گزارش مجله ایرکا، تهران- خبرنگاران- دبیر هیأت عالی نظارت بر اجرای سیاست های کلی نظام از رسانه ها خواست؛ با توجه به شرایط کشور و صندلی بهداشت در جامعه و لزوم افزایش آگاهی های مردم در این زمینه، بسته های خبری سلامت منتشر نمایند.

خبرنگاران آقامحمدی: رسانه ها بسته های خبری سلامت منتشر نمایند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علی آقامحمدی که ریاست کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت بیماری کرونا را بر عهده دارد، این مطلب را چهارشنبه در سومین نشست این کارگروه در سالن پبامبر اعظم (ص) وزارت کشور در جمع مسوولان و نمایندگان رسانه ها و دستگاههای اجرایی عضو بیان نمود.

وی گفت: سلامت همچون تأمین امنیت، غذا و مسکن از نیازهای اولیه همه شهروندان و حتی مهمتر از آنهاست و با شیوع ویروس کرونا در دنیا، اهمیت نقش رسانه ها در حفظ سلامت فردی و عمومی هرچه بیشتر آشکار شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام توضیح داد: این وضع ایجاب می نماید که رسانه ها برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه ای برای پاسخ به دغدغه های مردم در حوزه سلامت داشته باشند.

وی گفت: همه رسانه ها به ویژه صدا و سیما مسوولیت سنگینی در تقویت نظام سلامت کشور بر عهده دارند و همان طور که مسأله هواشناسی وارد مقوله بخش خبر در رسانه ها شده، باید حوزه سلامت نیز در برنامه های آنها صندلی خود را پیدا کند.

آقامحمدی با تأکید بر اینکه هیچ چیز از سلامت جامعه مهم تر نیست، اهمیت موضوع پیشگیری را در این زمینه یادآور شد و گفت: همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و به همین دلیل، باید در برنامه های خبری و رسانه ای، اطلاعات و آگاهی عمومی نسبت به حوزه های پزشکی و سلامت عمومی تقویت گردد.

رییس کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت بیماری کرونا در بخش دیگری از سخنانش، به وضع اشتغال و بیکاری در کشور در شرایط کنونی اشاره و اظهار کرد: در وهله نخست، باید اطلاعات جامع شغلی از همه افراد جامعه داشته باشیم تا بتوانیم متناسب با این اطلاعات سیاستگذاری کنیم.

وی اضافه نمود: امروز باید ببینیم چند درصد شغل های رسمی و غیر رسمی در فضای کرونایی کشور آسیب دیده و چه شغل هایی فعال شده اند و بر اساس اطلاعات جامع، برای همه این گروهها برنامه و هدف داشته باشیم.

آقامحمدی همچنین با اشاره به اینکه آنالیز ها نشان می دهد جمعیت ایران تا سال 2040 میلادی وارد دوره پیری خواهد شد، توضیح داد: برای همین، باید از جمعیت جوان فعال کنونی کشور نهایت بهره برداری را داشت. جمعیت جوان کشور یک موهبت است و باید با فعال کردن این طیف جمعیتی به فراوری ثروت در کشور بپردازیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 282

به "خبرنگاران آقامحمدی: رسانه ها بسته های خبری سلامت منتشر نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آقامحمدی: رسانه ها بسته های خبری سلامت منتشر نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید