خبرنگاران استعفای مقام ارشد اروپایی در واکنش به ناکامی اروپا در مهار کرونا

به گزارش مجله ایرکا، تهران- خبرنگاران- مائورو فراری رییس شورای تحقیقات اروپایی روز گذشته به دلیل نومیدی از عملکرد سیستم خود در مقابله با گسترش کرونا در قاره سبز استعفا داد.

خبرنگاران استعفای مقام ارشد اروپایی در واکنش به ناکامی اروپا در مهار کرونا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران، مائورو فراری رییس شورای تحقیقات اروپایی (ERC) روز سه شنبه پس از آنکه نسبت به عملکرد سیستم خود یعنی ساختارهای اروپایی به بیماری همه گیر کووید-19 نومید شده بود، از سمت خود استعفا داد.

فراری در گفت وگو با فایننشال تایمز گفت: من از نحوه مقابله اروپا با کووید-19 اروپا به شدت ناامید شده ام. وی ضمن اشاره به ناهماهنگی های کامل سیاست های مراقبت های بهداشتی و مخالفت مکرر با طرح های حمایت اقتصادی منسجم در مبارزه با ویروس کرونا واکنش اروپا را به این بیماری همه گیر نومیدکننده دانست.

فراری در پی تهدیدات بی سابقه ناشی از گسترش ویروس کرونا، در پی ایجاد برنامه ای ویژه برای مبارزه با کووید-19 بود، اما طرح پیشنهادی وی به سرعت توسط شورای تحقیقات اروپایی رد شد.

شورای تحقیقات اروپایی نهادی است که مسئول تامین بودجه تحقیقات مربوط به فناوری و علمی است که اساسا توسط اتحادیه اروپا رهبری می گردد.

شورای تحقیقات اروپایی در توجیه رد پیشنهاد فراری بیان کرد که این شورای از تحقیقاتی حمایت می نماید که نگاهی بالا به پایین و پایین به بالا داشته باشد، اما طرح پیشنهادی فراری تنها بر روی بعضی مناطق تمرکز داشته و تأثیر سودمندی بر جامعه هدف ندارد.

مائورو فراری که یک متخصص ایتالیایی و آمریکایی در زمینه نانوپزشکی است و به عنوان رییس شورای تحقیقات اروپایی در ماه مه سال 2019میلادی (اردیبهشت 98) برای تصدی این پست منصوب شده بود، ظهر روز سه شنبه استعفای خود را به اورزولا فون در لاین رییس کمیسیون اروپا تقدیم کرد.

تا به امروز بیش از 1 میلیون و 353 هزار نفر در سراسر دنیا به این بیماری ویروسی مبتلا شده و نزدیک به 76 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 255

به "خبرنگاران استعفای مقام ارشد اروپایی در واکنش به ناکامی اروپا در مهار کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استعفای مقام ارشد اروپایی در واکنش به ناکامی اروپا در مهار کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید