خبرنگاران استقرار گشت های راهداری در جاده های خوزستان برای مقابله با سیل احتمالی

به گزارش مجله ایرکا، اهواز-خبرنگاران- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: گشت های راهداری و ترابری برای مقابله با سیل احتمالی در جاده های استان مستقر شده اند.

خبرنگاران استقرار گشت های راهداری در جاده های خوزستان برای مقابله با سیل احتمالی

غلامعباس بهرامی نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اعلام کرد: 82 گروه راهداری، 300 نیرو، 322 دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک، 30 گشت راهداری و ترابری و هفت راهدارخانه ثابت و موقت برای مقابله با سیل احتمالی در محورهای استان آماده اند.

وی گفت: بعد از هشدارهای اداره کل هواشناسی خوزستان مبنی بر ورود یک جبهه بارشی قوی به استان، مجموعه اقدامات لازم در این زمینه اجرا شده و راهداری استان آمادگی کامل برای مقابله با سیل احتمالی را دارد.

بهرامی نیا اضافه کرد: برای جلوگیری از مسدود شدن محورها به دلیل بارندگی، تنظیم و پاکسازی دهانه پل ها در رودخانه ها و دیگر موارد پیش از آغاز بارندگی ها در پاییز سال قبل انجام شد تا هنگام بارندگی میزان آب مناسبی از آن ها عبور کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان طول راه های تحت پوشش این اداره کل را 17 هزار و 135 کیلومتر اعلام کرد و گفت: نیروهای راهداری بیشتر در مسیرهای بحرانی استان که در سیل فروردین ماه پارسال نیز پرخطر بودند مستقر هستند.

وی همچنین با اشاره به مسدود شدن جاده باغملک به میداوود اضافه کرد: ریزش کوه به دلیل بارش باران در شب گذشته باعث مسدود شدن این جاده شد که نیروهای راهداری اقدام به بازگشایی این جاده کردند.

پیش از این اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی و فعالیت آن در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری هشدار داده بود و با توجه به تجربه سیل فروردین ماه پارسال با اطلاع هواشناسی دستگاه ها برای وقوع هرگونه سیل احتمالی به حالت آماده باش قرار می گیرند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 218

به "خبرنگاران استقرار گشت های راهداری در جاده های خوزستان برای مقابله با سیل احتمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استقرار گشت های راهداری در جاده های خوزستان برای مقابله با سیل احتمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید