خبرنگاران بیش از 90 درصد از اصناف ورامین محدودیت های کرونایی را رعایت می نمایند

به گزارش مجله ایرکا، تهران- خبرنگاران- فرماندار ورامین گفت: بیش از 90 درصد از اصناف ورامین محدودیت های کرونایی را رعایت نموده و به مسوولان در مقابله با بیماری کرونا یاری نموده اند.

خبرنگاران بیش از 90 درصد از اصناف ورامین محدودیت های کرونایی را رعایت می نمایند

حسین کاغذلو روز شنبه در جلسه فوق العاده ستاد مقابله با کرونا در محل فرمانداری ورامین گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا، شرایط شیوع این بیماری در ورامین قرمز اعلام شده از این رو، محدودیت های کرونایی در حوزه اصناف و مشاغل غیرضروری گروه های 2، 3 و 4 از 2 هفته گذشته در سطح شهرستان ورامین اعمال شده است.

وی گفت: با همراهی تمامی کسبه و اصناف و نظارت ادارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، شبکه بهداشت و درمان و پلیس اماکن، بیش از 90 درصد از اصناف شهرستان محدودیت های کرونایی را رعایت نموده اند و با نظارت دستگاه ها، قطعا میزان رعایت دستورالعمل ها افزایش خواهد یافت که این امر به کاهش میزان مبتلایان به کرونا یاری می نماید.

به گفته فرماندار ورامین، وقتی رهبر معظم انقلاب در تمامی بیانات خویش، بر عمل به دستورالعمل های ستاد کرونا تأکید دارند و حتی برپایی نماز جماعت نیز با محدودیت روبرو شده، باز بودن بوستان ها و بعضی از بازارهای روز از هیچ کسی پذیرفتنی نیست و با کسانی که در رعایت دستورالعمل های بهداشتی کوتاهی نمایند، قطعا برخورد می گردد.

کاغذلو توضیح داد: بازرسان دستگاه های نظارتی شهرستان ورامین طی یک ماه گذشته با هدف آنالیز شرایط اجرای محدودیت های کرونایی، از 543 واحد صنفی بازدید کردند که این بازدیدها به پلمب 20 واحد صنفی منجر شده است.

مراجعات یکماه اخیر بیمارستان 15 خرداد یک چهارم کل 13 ماه گذشته است

وی با اشاره به افزایش بی سابقه مراجعات به بیمارستان 15 خرداد تنها بیمارستان تأمین اجتماعی جنوب شرق تهران گفت: بر اساس اعلام مسوولان بیمارستان، مراجعات افراد مشکوک به ابتلای بیماری کرونا به 90 نفر در روز رسیده است.

کاغذلو اضافه کرد: طی یک ماه گذشته حدود هزار و 300 نفر به بیمارستان 15 خرداد مراجعه نموده اند که این تعداد یک چهارم کل مراجعات افراد به بیمارستان 15 خرداد در 13 ماه گذشته شیوع ویروس کرونا در کشور است.

وی گفت: در حال حاضر سه بخش بیمارستان 15 خرداد، یک بخش ویژه بیماران سرپایی، اورژانس و 12 تخت مراقبت های ویژه به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

افزایش ورودی بیمارستان شهید مفتح

فرماندار ورامین همچنین از افزایش ورودی بیمارستان شهید مفتح ورامین اطلاع داد و اضافه کرد: در هفته اول فروردین 81 نفر، هفته دوم 171 نفر، هفته سوم 308 نفر و هفته چهارم فروردین 302 بیمار مشکوک به بیمارستان شهید مفتح ورامین وارد شدند.

وی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، 2 بخش 14 و 23 تختخوابی از بیمارستان شهید مفتح، تنها بیمارستان دولتی شهرستان ورامین به این بیماران اختصاص یافت که در بعضی از مقاطع، به دلیل رعایت مردم و کاهش محسوس تعداد مبتلایان، یکی از این بخش ها تعطیل می شد.

کاغذلو اضافه کرد: با آغاز پیک سوم همه گیری بیماری کرونا و به منظور ظرفیت سازی برای پذیرش بیماران، تعداد تخت های این 2 بخش ویژه بیماران کرونایی به 16 و 26 تخت افزایش یافت.

وی گفت: بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید مفتح از هفت تخت برخوردار است که با تمهیدات انجام شده و همراهی مسوولان، یک بخش 12 تختخوابی دیگر به بخش ICU بیمارستان اضافه کرده شد که این بخش بدون برگزاری افتتاحیه و در اختیار مردم نهاده شد.

فرماندار ورامین ادامه داد: کلینیک ویژه بیمارستان شهید مفتح ورامین نیز بدون برگزاری مراسم رسمی افتتاح شد تا با تخلیه کلینیک قدیمی، مکانی جدید برای بیماران سرپایی با 20 تخت جدید تجهیز گردد.

وی تأکیدکرد: مسوولان شهرستان ورامین با تمام توان مصوبات ستاد ملی کرونا را اجرایی می نمایند و در این جهت به شایعات، تهمت ها و بعضی از مطالبی که در فضای مجازی منتشر می گردد توجهی نداشته و برای حفظ سلامتی مردم از هیچ تلاشی فروگذار نمی نمایند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در طول 24 ساعت گذشته، 374 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 69 هزار و 120 نفر رسید.

ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 964

به "خبرنگاران بیش از 90 درصد از اصناف ورامین محدودیت های کرونایی را رعایت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 90 درصد از اصناف ورامین محدودیت های کرونایی را رعایت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید