خبرنگاران نوزاد 2 ماهه آبدانانی در غسالخانه زنده شد

به گزارش مجله ایرکا، ایلام - خبرنگاران - ویدیویی در شبکه های مجازی ایلام در حال انتشار است که نشان می دهد نوزاد 2 ماهه آبدانانی پس از اعلام فوت و انتقال به غسالخانه، دوباره جان می گیرد و زنده می گردد.

خبرنگاران نوزاد 2 ماهه آبدانانی در غسالخانه زنده شد

به گزارش خبرنگاران، بر اساس اعلام کانال های خبری شهرستان آبدانان، نوزاد 2 ماهه آبدانانی با نارسایی مادرزادی در بیمارستان امام خمینی ایلام(ره) تحت مراقبت بوده است که شب گذشته حال نوزاد وخیم گزارش و گواهی فوت وی صادر می گردد.

اما هنگامی که والدین فرزند خود را برای تدفین به آبدانان با فاصله حدود 180 کیلومتر از ایلام، انتقال می دهند مسوول غسالخانه آبدانان متوجه تپش قلب نوزاد می گردد.

پس از حضور اورژانس بیمارستان رسول اکرم(ص) آبدانان، زنده بودن نوزاد تایید و برای مراقبت بیشتر به بیمارستان انتقال داده می گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این خصوص گفت: امکان درمان نوزادان دارای نارسایی مادرزادی با معرفی به موسسه محکم که از اینگونه بیماران حمایت می نماید، وجود دارد.

به گزارش خبرنگاران، دکتر جمیل صادقی فر در کارگروه مجازی کرونا گفت: دفتر موسسه محکم در ایلام وجود دارد و من به عنوان نماینده این دفتر فعالیت می کنم و خواهشمندیم در هر جایی از استان چنانچه نوزادی با ناهنجاری مادرزادی بدنیا آمده اطلاع رسانی گردد که بتوانیم به این موسسه معرفی کنیم و جراحی های این افراد بصورت رایگان توسط جراحان خبره انجام گیرد.

دکتر صادقی فر یادآور شد: افراد دارای این ناهنجاری ها به شکل هفتگی مراجعه می نمایند اما امکان حضور هفتگی تیم پزشکی محکم به ایلام وجود ندارد، این موسسه تا به امروز هفت بار به ایلام سفر نموده و بیماران بسیاری را در استان بصورت رایگان مورد عمل جراحی قرار داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اکنون ما بیماران را به تهران، اصفهان ومشهد انتقال می دهیم و همه هزینه های رفت و آمد و اقامت آنها تقبل می گردد و حتی جراحی هایی که هزینه آنها بیش از 100 میلیون تومان است بصورت رایگان توسط این موسسه انجام می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 720

به "خبرنگاران نوزاد 2 ماهه آبدانانی در غسالخانه زنده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نوزاد 2 ماهه آبدانانی در غسالخانه زنده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید