خبرنگاران 50 هزار میلیارد ریال طرح اقتصادی در استان مرکزی به بهره برداری می رسد

به گزارش مجله ایرکا، اراک - خبرنگاران - استاندار مرکزی گفت: 50 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در قالب طرح های ستاد اقتصاد مقاومتی در استان تا خرداد 1400 به بهره برداری می رسد.

خبرنگاران 50 هزار میلیارد ریال طرح اقتصادی در استان مرکزی به بهره برداری می رسد

سید علی آقازاده شامگاه سه شنبه در گفتگوی تلویزیونی به مناسبت ایام الله دهه فجر اضافه کرد: در دهه فجر سال جاری یک هزار طرح بزرگ عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر 42 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و دولتی بهره برداری می شود که زمینه اشتغال 10هزار و 350 نفر را در سطح استان فراهم می کند.

وی با اشاره به طرح های جهش تولید در مجموعه اقتصادی استان مرکزی گفت: نخستین واحد تولید برق از انرژی خورشیدی کشور، در چند هفته آینده با اعتبار 20 هزار میلیارد ریال و سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان خمین افتتاح می شود که با تحقق این مهم ایران می تواند به عنوان یکی از صنایع نوآور در منطقه مطرح باشد.

نماینده عالی دولت در استان مرکزی ادامه داد: روز جاری نیروگاه خورشیدی 100 کیلوواتی در روستای امان آباد شهرستان اراک بهره برداری شد که تولید انرژی پاک حدود 400 کیلووات در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قرار گرفته است.

آقازاده گفت: تامین انرژی برق با شیوه های نوین و پاک نقش به سزایی در کاهش آلایندگی هوای اراک دارد که نیاز است دولت با در اختیار قرار دادن زمین سرمایه گذاران بخش خصوصی را در این راستا حمایت کند.

وی بیان نمود: عملیات اجرایی انتقال آب سد کمال صالح از رینگ جنوبی شهر اراک به طول 14 کیلومتر و با اعتبار 120 میلیارد ریال روز جاری آغاز شد که با اجرای این طرح تا 2 ماه آینده تمام شهروندان از نعمت آب آشامیدنی سد کمال صالح بهره مند می شوند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: بزرگ ترین واحد دامداری کشور در شهرستان زرندیه آماده بهره برداری است که در این واحد تولیدی 35 هزار راس دام سنگین با اعتبار 2 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

وی شرح داد: با تحقق این طرح، تولید شیر و گوشت قرمز در استان به 2 برابر افزایش می یابد.

آقازاده با اشاره به شاخص های اقتصادی استان نیز گفت: عملکرد استان مرکزی در شاخص های کاهش نرخ بیکاری، پرداخت حقوق معوق کارگران، اجرای طرح های ستاد اقتصاد مقاومتی نسبت به سایر استان ها قابل توجه بوده که این موفقیت حاصل تعامل و همکاری فعالان بخش اقتصادی با همراهی دولت به ثمر نشسته است.

وی در خصوص واحدهای بزرگ تولیدی استان مرکزی نیز گفت: سال جاری اتفاقات خوبی برای صنایع مادر استان رخ داد، چرا که شرکت واگن پارس به مپنا واگذار شد و شرکت آلومینیوم نیز مواد اولیه خود را (آلومینا) تا 120 روز آینده تامین کرد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: برای 2 ماه بعد این محصول پیش خرید شده است که این مهم اقدام مناسبی برای دور زدن تحریم ها است.

آقازاده، ضمن ابراز رضایت از شرایط جهش تولید در حوزه صنایع بزرگ استان مرکزی گفت: واحد تولیدی لوله و پروفیل ساوه در 2 سال گذشته، حقوق یک هزار و 100 کارگر با هشت ماه معوق مانده داشت که اکنون حقوق کارگران تا آخر دی ماه پرداخت شده و تعداد کارگران به 2 هزار و 600 نفر افزایش یافته و چند ماه آینده به سه هزار و 200 نفر می رسد.

وی بیان نمود: حقوق معوق کارگران در سطح استان مرکزی تا اول بهمن ماه یک هزار و 100 نفر است که به نسبت سال گذشته پنج برابر کاهش یافته است چرا که آمار حقوق معوق کارگران سال گذشته پنج هزار و 200 نفر و 2 سال گذشته 45 هزار نفر بوده است .

استاندار مرکزی ادامه داد: اکنون نگرانی ها در خصوص شرکت هپکو است و با توجه به اینکه بسیاری از مسائل و مسائل این واحد تولیدی رفع شده اما همچنان در هیات دولت این موضوع مطرح است و با تعامل و همکاری سه قوا و مسئولان استانی، انتظار است اخبار امید بخشی برای مردم استان و کارکنان شرکت هپکو و همچنین آذرآب تا انتها سال شنیده شود.

آقازاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور گفت : سال جاری دشوارترین سال تحریم ها و شیوع بیماری کرونا در کشور بود که با وجود فشارهای ظالمانه دشمنان، ملت بزرگ ایران با تعامل و همدلی با مسئولان کارنامه درخشانی را در کشور و به تبع آن در استان ثبت کردند.

وی با تقدیر از صاحبان صنوف و فعالان اقتصادی در زمان شیوع بیماری کرونا گفت: با شیوع این بیماری، بسیاری از صنوف و کسب و کارها تعطیل شد اما به رغم تمام مسائل اقتصادی و همکاری مردم و مسئولان استانی و در راس آن کادر درمان، استان مرکزی در کنترل و مقابله با این بیماری خوش درخشید و اکنون بسیاری از فعالیت ها به شرایط عادی بازگشته است .

استاندار مرکزی تاکید کرد: امید است مردم استان با رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت ترددها و تولید واکسن داخلی و واردات واکسن خارجی همچون گذشته تعامل و همکاری لازم را در این راستا داشته باشند تا شرایط بیماری به شرایط مطلوب برسد و این بیماری را مدیریت کرد.

آقازاده مطرح نمود: در سال آینده هم به طور حتم شرایط اقتصادی کشور بدتر از شرایط کنونی نیست و در افق 1400 با تلاش دولتمردان گام های موثری در راستای بهبود معیشت مردم، توسعه اقتصادی و جذب سرمایه گذار در بخش های مختلف در کشور برداشته می شود.

استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 اسفند 1399 بروزرسانی: 13 اسفند 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 811

به "خبرنگاران 50 هزار میلیارد ریال طرح اقتصادی در استان مرکزی به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 50 هزار میلیارد ریال طرح اقتصادی در استان مرکزی به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید