خبرنگاران 85 درصد مرگ و میرهای کرونایی زنجان به سالمندان اختصاص دارد

به گزارش مجله ایرکا، زنجان - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، شمار سالمندان فوت شده ناشی از کرونا از شیوع این ویروس تا به امروز در استان را 738 نفر ذکر کرد و گفت: این تعداد 85.6 درصد فوتی های ناشی از کرونا در استان را شامل می گردد.

خبرنگاران 85 درصد مرگ و میرهای کرونایی زنجان به سالمندان اختصاص دارد

دکتر پرویز قزلباش روز دوشنبه در جلسه ساماندهی بانک اطلاعاتی سالمندان با توجه به شرایط حاکم کرونایی در استان اضافه نمود: از زمان شیوع کرونا تا کنون چهار هزار و 751 نفر سالمند زنجانی در آزمایش کرونا مثبت تشخیص داده شدند و به عبارتی دیگر 4.1 درصد این قشر در بخش سرپایی و بستری به این بیماری گرفتار شدند.

این مسؤول ادامه داد: بنا بر تعریف، سنین بالای 60 سال را افراد سالمند تشکیل می دهند که بر اساس سرشماری سال 95 درصد سالمندی کشور 9.25 درصد اعلام شد که در حال حاضر این میزان در استان به 10.4 درصد رسیده است.

وی اضافه نمود: بر این اساس یک درصد جمعیت سالمندی استان افزایش یافته و در این میان سالمندان اغلب به بیماری های زمینه ای از قبیل دیابت، فشار خون، بیماری قلبی و عروقی و کلیوی دچار هستند علاوه بر آن سیستم ایمنی بدن این قشر نیز نسبت به سایرین ضعیف تر است.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به بیماری های همه گیر وواگیر، فعالیت روزمره سالمندان به دلیل قرنطینه خانگی کاهش می یابد و از طرفی به دلیل عدم دسترسی به تغذیه سالم ممکن است در معرض سوء تغذیه باشند و خود بیماری افسردگی در شرایط بحران می تواند برای این قشر تشدید کننده باشد و موجب تغییر رفتار اجتماعی گردد.

وی گفت: به این مهم باید توجه داشت این گروه سنی نیز همانند سایر گروه های جامعه با شنیدن اخبار دچار اضطراب و مسائل عصبی می شوند و از طرفی سرگرمی آنها نیز اهمیت دارد که توجه به آن لازم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان جمعیت سالمند 60 تا 70 سال را 63 هزار و 51 نفر در استان اعلام نمود و گفت: جمعیت 70 تا 80 سال نیز 30 هزار و 602 نفر، سالمندان بالای 80 سال به بالا 17 هزار و 550 نفر است که در مجموع 111 هزار و 203 نفر جمعیت این قشر استان را شامل می گردد.

وی خاطر نشان کرد: اهمیت تفکیک این گروه سنی اولویت قرار دادن آنها در برنامه ریزی های بهداشتی و درمانی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 678

به "خبرنگاران 85 درصد مرگ و میرهای کرونایی زنجان به سالمندان اختصاص دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 85 درصد مرگ و میرهای کرونایی زنجان به سالمندان اختصاص دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید