خسروی وفا: قرار نیست از بودجه کمیته المپیک کم و به ما داده گردد، بالاترین سرانه ورزشی را به ورزشکاران جانباز و معلول می دهیم

به گزارش مجله ایرکا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: در ایران بالاترین سرانه ورزشی را به ورزشکاران جانباز و معلول می دهیم.

خسروی وفا: قرار نیست از بودجه کمیته المپیک کم و به ما داده گردد، بالاترین سرانه ورزشی را به ورزشکاران جانباز و معلول می دهیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، محمود خسروی وفا در خاتمه مجمع فوق العاده کمیته ملی پارالمپیک گفت: در اساسنامه این کمیته یکی دو مورد که الزام کمیته بین المللی بود رعایت نشده بود و ما قول داده بودیم که این موارد را اصلاح کنیم. همچنین چند اشکال نوشتاری هم وجود داشت که تغییرات داده شد و به تصویب رسید. حالا هم اساسنامه اصلاح شده به وزارت ورزش ارسال می گردد و این نهاد نیز آن را به هیئت وزیران می فرستد تا مراحل قانونی طی گردد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرنگاران درخصوص عدم اختصاص بودجه ویژه برای پارالمپیک 2020 توکیو و اینکه 30 میلیارد تومان برای المپیک اختصاص داده شده گفت: نظر من این است که این 30 میلیارد برای المپیک کم است و حتی باید بودجه بیشتری هم به کمیته المپیک تعلق بگیرد. اعتراض ما نسبت به شرایط خودمان است که آن را تنظیم نموده و به نهادهای مربوطه ارسال نموده ایم و امیدواریم که این مسئله در کمیسیون تلفیق اصلاح گردد. در واقع قرار نیست که از بودجه کمیته المپیک کم شده و به ما اختصاص داده گردد.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در مورد تغییر تابعیت چند ورزشکار معلول و حضورشان در دیگر کشورها گفت: آن ورزشکارانی که مربوط به کمیته پارالمپیک هستند چنین اقدامی ننموده اند و مطمئن هستم چنین کاری نیز نمی نمایند. در مورد دیگر ورزشکاران نیز باید از فدراسیون مربوطه سوال کنید. آیا جایی در جهان مانند ایران به ورزشکاران جانباز و معلول خود رسیدگی می نماید؟ ما حقوق مربیان و ورزشکاران را داده ایم و بدهی به فدراسیون ها هم نداریم. ما در ایران بالاترین سرانه ورزشی را به ورزشکاران جانباز و معلول می دهیم. حتی سفرهای ورزشکاران جانباز و معلول به بازی های پارالمپیک نیز با پرواز چارتر انجام می گردد. واقعا چند کشور در جهان چنین کاری می نمایند؟ کمیته ملی المپیک هنوز نتوانسته حقوق ورزشکارانش را بپردازد ولی ما این کار را نموده ایم و بهترین امکانات را نیز داده ایم. کجای جهان برابری پاداش برای ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی وجود دارد؟ سال گذشته از سوی دولت 56 میلیارد تومان پاداش داده شد این یعنی کشور برای ورزشکاران جانباز و معلول هزینه می نماید در واقع هیچ کشوری اینگونه پاداش نمی دهد. این موضوع به حدی است که حتی کمیته بین المللی پارالمپیک هم از برابری جنسیتی و اقتصادی تمجید کرد.

خسروی وفا درباره جدایی رشته های مختلف از فدراسیون جانبازان و معلولین و انتقادی که به این مسئله وارد شد گفت: در جهان به این نتیجه رسیده اند که ورزش معلولان را اختصاصی ننمایند و ورزشکاران معلول زیر نظر فدراسیون المپیکی فعالیت داشته باشند تا از امکانات بیشتری هم بهره ببرند ضمن اینکه این واگذاری یک قانون بین المللی است و ما باید از آن تبعیت کنیم و همه جهان روی این موضوع نظر مثبت داده اند. این یک تصمیم بین المللی و ملی بوده که تصمیم درستی است حالا اینکه یک فدراسیون نمی تواند اداره کند باید دستگاه های ناظر به این موضوع رسیدگی نمایند.

وی درخصوص برگزاری اردوی ورزشکاران جانباز و معلول تاکید نمود: ما به فدراسیون های مربوطه گفته ایم که اگر نمی توانند اردوها را طبق استاندارد انجام بدهند این اختیار را به ما بدهند که این کار را انجام بدهیم. ضمن اینکه از هفته آینده نیز اردوی 5 رشته در جزیره کیش شروع خواهد شد.

خسروی وفا درباره شرایط اعزام کاروان ایران به پارالمپیک 2020 توکیو گفت: مصوب ستاد اعزام بازی ها این بوده که یک کاروان کیفی اعزام گردد. کسب سهمیه کافی نیست و ورزشکارانی باید اعزام شوند که یا روی سکو قرار بگیرند یا ظرفیت کسب مدال برای بازی های پاراآسیایی 2022 را داشته باشند. در واقع یک کاروان کوچک و کیفی به توکیو اعزام می گردد.

وی ادامه داد: مصوب ستاد این بوده که فدراسیون ها از اول مهر ماه اردوهای خود را در مکان های مشابه با شرایط آب و هوایی توکیو برگزار نمایند و این کار به دلیل تطبیق ورزشکاران با این شرایط است.

رئیس کمیته پارالمپیک در خاتمه درخصوص فروش ساختمان فدراسیون جانبازان و معلولین در مشهد گفت: احتمالا مراحل قانونی این کار صورت گرفته و مصوبه مجمع از هیئت رئیسه در این مورد گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 19

به "خسروی وفا: قرار نیست از بودجه کمیته المپیک کم و به ما داده گردد، بالاترین سرانه ورزشی را به ورزشکاران جانباز و معلول می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسروی وفا: قرار نیست از بودجه کمیته المپیک کم و به ما داده گردد، بالاترین سرانه ورزشی را به ورزشکاران جانباز و معلول می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید