راز سکوت مسعود بارزانی در قبال حملات ترکیه به شمال عراق

به گزارش مجله ایرکا، به گزارش خبرنگاران به نقل از المعلومه، حازم الباوی تحلیلگر سیاسی عراقی به واکاوی سکوت مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان عراق در قبال حملات ترکیه به شمال عراق پرداخت و گفت که این سکوت با درازدستی مداوم وی به بغداد همخوانی ندارد.

راز سکوت مسعود بارزانی در قبال حملات ترکیه به شمال عراق

وی اضافه کرد: اینکه بعضی از سیاستمداران اقلیم می گویند که مناطقی که ترکیه مورد هدف قرار داده، خارج از اقلیم است نشانه تناقض رسوا کننده و با هدف دامن زدن به احساسات عراقی ها درباره موضوعی ملی است؛ در حالی که تجربه ثابت نموده است که اربیل و دولت اقلیم ملاحظه مناطق خارج از مرزهای اداری این اقلیم را در دیالی، صلاح الدین، کرکوک و نینوا ننموده و به این مناطق و ثروتهایش دست اندازی نموده و حاکمیت دولت مرکزی را نقض نموده است.

این تحلیلگر عراقی گفت: طبق تجارب قبلی، مسعود بارزانی به ترکیه روی آورده و از بغداد رویگردانیده است.

الباوی خاطرنشان کرد: نمودها باید از بارزانی و عواملش بخواهند که واکنشی نشان دهد.

لازم به ذکر است که بامداد چهارشنبه وزارت دفاع ترکیه در توییتی خاطرنشان کرد: عملیات پنجه ببر شروع شده است و نیروهای کماندو ترکیه در منطقه هفتانین حضور دارند. وزارت دفاع ترکیه ویدئویی از عملیات پنجه ببر نشان داد که در آن توپخانه ترکیه در حال گلوله باران مواضع پ ک ک است و همچنین جنگنده ها و پهپادهای ترکیه در حال عملیات هستند.

این در حالی است که وزارت دفاع ترکیه شامگاه یکشنبه هم از شروع عملیات هوایی موسوم به پنجه عقاب علیه مواضع شبه نظامیان پ.ک. ک در شمال عراق خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، جنگنده های اف 16 ارتش ترکیه در عملیات پنجه عقاب مواضع پ.ک. ک در مخمور و سنجار واقع در شمال عراق را بمباران نموده بودند.

منابع عراقی گزارش داده بودند که جنگنده های ترکیه با نقض حریم هوایی عراق، ارتفاعات قندیل، دریی، اردوگاه مخمور و چنگال را هدف حملات قرار دادند.

روز گذشته وزارت خارجه عراق فاتح یلدیز سفیر ترکیه در بغداد را احضار و مراتب اعتراض خود را نسبت به بمباران بعضی مناطق شمال عراق توسط آنکارا ابراز کرد. وزارت خارجه عراق در این رابطه خاطرنشان کرد که اقدام ترکیه نقض حریم هوایی عراق محسوب می گردد و این امر برخلاف قوانین بین الملل و اصل حسن همجواری است.

فاتح یلدیز سفیر ترکیه در بغداد به احضار خود به وزارت خارجه عراق واکنش نشان داد و در توئیتر خود نوشت: درباره عملیات نظامیمان به وزارت خارجه عراق احضار شدم. این همانند موارد قبلی بود و مناسبت جدید اینکه ما تا زمانی که عراق اقدامی برای انتها دادن به پ ک ک در اراضی اش انجام ندهد، به مبارزه با پ ک ک در هر جا که باشد ادامه خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 408

به "راز سکوت مسعود بارزانی در قبال حملات ترکیه به شمال عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز سکوت مسعود بارزانی در قبال حملات ترکیه به شمال عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید