رباتی که از کادر درمان در مقابل کرونا محافظت می نماید

به گزارش مجله ایرکا، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، ربات اسپات که در شرکت بوستون دینامیکز ساخته شده، قابلیت های مختلفی دارد. می تواند در دفتر کار راستا خود را بیابد، در را باز نگه دارد و یک ریکشا را دنبال خود بکشد، اما جالب ترین و جدیدترین ویژگی آن احتمالاً قابلیت مراقبت از کادر درمان در همه گیری کووید 19 است.

رباتی که از کادر درمان در مقابل کرونا محافظت می نماید

به همین دلیل ربات های اسپات به کادر درمان یاری می نمایند تا از راه دور بیماران را در بیمارستان بریگام و زنان بوستون دسته بندی نمایند.

این شرکت نرم افزار و سخت افزارهای پزشکی از راه دور خود را به اشتراک گذاشته و امیدوار است پلتفرم های دیگر نیز از آن استفاده نمایند.

ربات بوستون دینامیکز با استفاده از آی پد و یک رادیوی دو سویه که پشت آن سوار شده به پزشکان یاری می نماید.

کادر درمان می توانند ربات را به چادرهای تریاژ ارسال نمایند تا بیماران مشکوک به ابتلاء به کووید 19 را ارزیابی نمایند.

پزشکان و پرستاران می توانند با فاصله ای ایمن با بیماران صحبت نمایند.

به ازای هر شیفتی که ربات انجام می دهد حداقل یک نفر از کادر درمان در معرض خطر کمتر ابتلاء به ویروس کرونا قرار می گیرد و همچنین در ذخایر تجهیزات محافظتی نیز صرفه جویی می گردد.

البته این شرکت اعلام نموده هنوز به دنبال راهی است تا از راه دور علائم حیاتی مانند دمای بدن، میزان تنفس، نبض و غلظت اکسیژن را رصد کند.

به همین دلیل تصمیم دارد از فناوری دوربین گرمایی استفاده کند. این شرکت امیدوار است در آینده نزدیک نورUV-C و فناوری های دیگر را به پشت ربات بیفزاید.

همچنین می توان از ربات مذکور برای از بین بردن ویروس و ضدعفونی کردن فضاهای مختلف مانند چادرهای بیمارستانی و ایستگاه های مترو استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 300

به "رباتی که از کادر درمان در مقابل کرونا محافظت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رباتی که از کادر درمان در مقابل کرونا محافظت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید