رفتار دزدمنشانه؛ واکنش دمشق به سفر غیرقانونی هیأت آمریکایی به ادلب

به گزارش مجله ایرکا، یک هیأت آمریکایی اخیرا از ترکیه به ادلب سوریه سفر کرد. دمشق از این رفتار، تحت عنوان دزدمنشانه و راهزنانه یاد و آن را محکوم کرد.

رفتار دزدمنشانه؛ واکنش دمشق به سفر غیرقانونی هیأت آمریکایی به ادلب

بهترین تجربه سفر را به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در راستای نقض حاکمیت سوریه توسط واشنگتن، یک هیأت آمریکایی روز سیزدهم اسفند از ترکیه به ادلب سوریه سفر کرد.

در این هیئت جیمز جفری نماینده آمریکا در امور سوریه، کلی کرفت نماینده آمریکا در سازمان ملل و دیوید ساترفیلد سفیر آمریکا در ترکیه حضور داشته است.

جیمز جفری در گذرگاه مرزی استان ادلب-ترکیه

وزارت خارجه سوریه در واکنش به این تجاوز آمریکا، تأکید کرد، این اقدام غیر قانونی، صرفا گویای این واقعیت است که دولت آمریکا، خود را فراتر از حقوق بین الملل و منشورهای سازمان ملل متحد می داند؛ [منشورهایی] که بر احترام به حاکمیت کشورها و عدم مداخله در مسائل آنان تأکید دارد.

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه توضیح داد، این اقدام آمریکا که با توطئه رژیم ترکیه اجرا شده، بار دیگر، نقش مخرب آمریکا در حمایت از تجاوز ترکیه، پیچده کردن شرایط سوریه و کوشش برای سرپوش نهادن بر جنایات گروههای تروریستی و جلوگیری از فروپاشی کامل آنان را فاش کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از این منبع گزارش داد که سوریه شدیدا، رفتار دزدمنشانه و راهزنانه دولت آمریکا و رژیم ترکیه را محکوم می نماید.

این هیأت آمریکایی که در سایه درگیری های شدید در استان ادلب وارد خاک سوریه شد، از آمادگی آمریکا برای تجهیز ترکیه به تسلیحات نظامی و یاری های بشردوستانه اطلاع داد.

هیأت مذکور از استان ختای (هاتای) ترکیه وارد استان ادلب در شمال غرب سوریه شد و با شماری از اعضای گروه موسوم به دفاع مدنی در استان ادلب ملاقات کرد.

چنین سفرهایی در حالی صورت می گیرد که مسئولان سوری بارها تأکید نموده اند که پس از آزادسازی ادلب، راهی شرق سوریه خواهند شد و این منطقه را از اشغال نظامیان تروریست آمریکایی خارج خواهند کرد.

استان ادلب تحت اشغال گروه های مسلح و تروریستی وابسته به ترکیه قرار گرفته است. ارتش سوریه که از آذرماه گذشته عملیات پاکسازی بعضی مناطق استان ادلب را شروع نموده، مشغول مبارزه با گروه های تروریستی است که ترکیه از آنان حمایت می نماید.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 168

به "رفتار دزدمنشانه؛ واکنش دمشق به سفر غیرقانونی هیأت آمریکایی به ادلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفتار دزدمنشانه؛ واکنش دمشق به سفر غیرقانونی هیأت آمریکایی به ادلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید