روسیه: عضویت آمریکا در برجام مضحک است

به گزارش مجله ایرکا، به گزارش خبرنگاران، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد ادعای آمریکا مبنی بر اینکه دو سال بعد از خروج از توافق هسته ای ایران، هنوز هم عضوی از آن است، احمقانه توصیف کرد.

روسیه: عضویت آمریکا در برجام مضحک است

واسیلی نبنزیا از این ادعای آمریکا که دو سال بعد از خروج از برجام هنوز عضوی از این توافق است و می تواند موجب بازگشت تمام تحریم های سازمان ملل علیه ایران گردد، انتقاد کرد و آن را احمقانه خواند.

نماینده روسیه در سازمان ملل بامداد چهارشنبه در نشستی ویدئوکنفرانسی گفت: این مسخره است. آنها عضو نیستند و هیچ حقی برای اجرای مکانیسم ماشه ندارند.

نبنزیا با بیان اینکه آمریکا باید آنالیز کند که آیا احیای تحریم های سازمان ملل علیه ایران، ارزش آن را دارد یا نه، اضافه نمود: بازگشت فوری تحریم ها قطعاً به معنای خاتمه برجام خواهد بود. بی سابقه ترین بازرسی هایی که آژانس اتمی تا کنون از یک کشور داشته است، متوقف خواهد شد. آیا این به نفع آمریکا است؟

این دیپلمات روسیه در پاسخ به اینکه کشورش در قبال چنین قطعنامه ای از حق وتو استفاده خواهد نمود یا خیر، گفت: من هرگز به این سوال تا وقتی که زمان آن نرسیده، پاسخ نمی دهم. اما شما می توانید یک حدس سرانگشتی بزنید. من دلیلی برای اینکه تحریم تسلیحاتی بر ایران اعمال گردد، نمی بینم.

لازم به ذکر است که آمریکا در روزهای گذشته قطعنامه ای را که خواهان تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران است میان بعضی از اعضای شورای امنیت توزیع نموده است. تصویب این قطعنامه به موافقت 9 عضو شورای امنیت احتیاج دارد و در عین حال روسیه و چین هم نباید آن را وتو نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 345

به "روسیه: عضویت آمریکا در برجام مضحک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: عضویت آمریکا در برجام مضحک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید