شرط واکسن برای حضور دانش آموزان در مدارس ممنوع است

به گزارش مجله ایرکا، تهران (پانا) - سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با بیان اینکه اشکالی ندارد که مدرسه ای بخواهد اطلاعاتی از شرایط سلامت و واکسیناسیون دانش آموزان دریافت کند و یا تصویری از کارت واکسن آنها را داشته باشد گفت اما مدرسه به هیچ وجه نمی تواند شرط و شروط بگذارد و یا محدودیتی در این زمینه اعلام کند.

شرط واکسن برای حضور دانش آموزان در مدارس ممنوع است

به گزارش ایسنا، علیرضا کمرئی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا اخیرا با توجه به اقدام بعضی مدارس برای تشکیل پرونده سلامت دانش آموزان و ملاک قرار دادن واکسیناسیون برای تشکیل کلاس های حضوری، ارائه کارت واکسیناسیون دانش آموزان به مدارس، الزام آور شده است؟ گفت: به طور کلی به نظر می رسد اینکه مدرسه بخواهد درباره دانش آموزان تحت پوشش خودش، اطلاعاتی را جمع آوری کند، اشکالی ندارد.

وی اضافه نمود: یک نهضت عمومی برای واکسیناسیون در سطح جامعه شکل گرفته که ما هم ترغیب و کوشش می کنیم آن را در جامعه هدف و مخاطبین ما که دانش آموزان هستند، توسعه دهیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس ادامه داد: ممکن است مدرسه بخواهد اطلاعاتی از شرایط سلامت و واکسیناسیون دانش آموزان دریافت کند و یا تصویری از کارت واکسن آنها را داشته باشد و بداند کدام دانش آموزان به سمت شرایط کلی مربوط به ایمنی رفته اند و اگر ضروری است برنامه های ترویجی بگذارد که اشکالی ندارد.

کمرئی تاکید نمود: اما مدرسه به هیچ وجه نمی تواند شرط و شروط بگذارد و یا محدودیتی در این زمینه اعلام کند، اما باید واکسیناسیون را ترویج کند و آگاهی بدهند تا دانش آموزانی که واکسن نزده اند حتما اقدام نمایند که این امر جزو فعالیت های اجتماعی مدرسه محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1284

به "شرط واکسن برای حضور دانش آموزان در مدارس ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط واکسن برای حضور دانش آموزان در مدارس ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید