شمار موارد ثابت شده کرونا در آمریکا از یک میلیون گذشت ، فرانسه می خواهد از قرنطینه خارج شود

به گزارش مجله ایرکا، شمار موارد ثابت شده عفونت با ویروس جدید کرونا در آمریکا روز سه شنبه 9 اردیبهشت از مرز یک میلیون مورد گذشت.

شمار موارد ثابت شده کرونا در آمریکا از یک میلیون گذشت ، فرانسه می خواهد از قرنطینه خارج شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین آخرین ارقام منتشر شده بوسیله دانشگاه جانز هاپکینز نشان می دهد شمار موارد ثابت شده کووید-19 در آمریکا به 1003625 مورد و شمار تلفات ویروس کرونا در این کشور به 57068 مورد رسیده است.

- رئیس انستیتوی بیماری های عفونی ربرت کخ در آلمان پس از آنکه ارقام جدید نشان داد میزان عفونت با ویروس کرونا در این کشور افزایش یافته است، از مردم خواست تا جایی که ممکن است در خانه بمانند.

لوتار ویلر گفت میزان تکثیر ویروس که R0 هم نامیده می شود در حال حاضر یک است، یعنی هر فرد دارای ویروس به طور میانگین ویروس را به یک نفر دیگر منتقل می کند. در اوائل این ماه این رقم در آلمان 0.7 (هفت دهم) بود. این افزایش پس از آن رخ می دهد که آلمان برخی از محدودیت های قرنطینه ای در این کشور را لغو کرد واز جمله اجازه دارد که فروشگاه های با مساحت تا 800 مترمربع و نیز فروشگاه های دوچرخه و ماشین و کتابفروشی ها بازگشایی شوند.

- ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دوره تعطیلی مشاغل در این کشور را تا 11 مه (22 اردیبهشت) تمدید کرد. پوتین هشدار که میزان عفونت های کرونا در این کشور هنوز به اوج خود نرسیده است.

- نخست وزیر فرانسه طرح هایی این کشور برای سرانجام دادن به قرنطینه عمومی را گفت. ادوارد فیلیپ که خطاب به کنندگان مجلس ملی فرانسه گفت: قرنطینه برای مدتی طولانی نمی تواند ادامه یابد... این اقدام بر ضد ویروس موثر است، از انتشار آن و اشباع بیمارستان ها جلوگیری و از افراد آسیب پذیر حفاظت می کند. اما این ابزار فقط هنگامی در دازمدت موثر است که اثرات مثبت آن بیشتر از اثرات منفی آن باشد. ما باید به سوی سرانجام دادن پیشرونده قرنطینه حرکت کنیم.

فیلیپ از طراحی یک راهبرد ملی برای سرانجام دادن به قرنطینه خبر داد. او گفت: ما مجبوریم با این ویروس زندگی کنیم.. واکسنی در کوتاه مدت در دسترس نخواهد بود و درمانی هم وجود ندارد و ما به اصطلاح ایمنی جمعی هم نسبت به ویروس نداریم.

نخست وزیر فرانسه همچنین گفت اگر قرنطینه سرانجام نیابد این کشور ممکن است در معرض خطر سقوط اقتصادی قرار گیرد و بیمارستان های کشور تا به حال از عهده چالش های شیوع کرونا برآمده اند.

فیلیپ گفت پس از سرانجام قرنطینه مرحله پایش شروع می شود که تا دوم ژوئن (13 خرداد) ادامه می یابد و مقررات مربوط به ان بر حسب هر منطقه فرانسه متفاوت خواهد بود.

نخست وزیر فرانسه گفت این کشور قصد شمار آزمایش های کرونا به 700000 مورد در هفته افزایش دهد و از جمله هر کسی را در تماس با افراد دچار عفونت بوده است، چی علامت دار باشد و چه نباشد، آزمایش کند.

- شمار موارد ثابت شده کرونا ویروس در عربستان سعودی از 20000 مورد گذشت. مقامات بهداشتی این کشور روز سه شنبه 1266 مورد جدید عفونت را گزارش کردند. همچنین با گزارش 8 مورد جدید مرگ شمار کل تلفات کرونا در عربستان به 152 مورد رسید.

- بریتانیا هم قصد دارد شمار بیشتری از افراد را آزمایش کند. مت هنکاک وزیر بهداشت بریتانیا گفت کارکنان بهداشتی، افراد بالای 65 سال و افرادی که باید کار یا سفر کنند، حتی اگر بدون علامت باشند، اکنون آزمایش می شوند. او قبلا وعده داده بود تا سرانجام ماه آوریل هر روز 100000 آزمایش ویروس کرونا انجام شود.

تراموایی در لیسبون پایتخت پرتغال در خیابانی خالی حرکت می کند

- رئیس جمهور پرتغال اعلام کرده است که شرایط اضطراری که در این کشور برای مقابله با پاندمی ویروس کرونا اعلام شده بود، در این آخر هفته (نیمه شب شنبه آینده) سرانجام می یابد. البته مارسلو ربلو هشدار داد که بازگشت به شرایط عادی در چند مرحله رخ خواهد داد. پرتغال روز سه شنبه 295 مورد جدید عفونت را گفت و شمار کل موارد بیماری در این کشور به 24322 مورد رسید. شمار تلفات پرتغال هم با اعلام 20 مورد جدید مرگ به 948 مورد رسید.

  • چطور پرتغال بحران کرونا را مهار کرد

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 313

به "شمار موارد ثابت شده کرونا در آمریکا از یک میلیون گذشت ، فرانسه می خواهد از قرنطینه خارج شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار موارد ثابت شده کرونا در آمریکا از یک میلیون گذشت ، فرانسه می خواهد از قرنطینه خارج شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید