شکایت از سامسونگ به علت نصب انبوه برنامه های پیش فرض

به گزارش مجله ایرکا، خبرنگاران: یک گروه مدافع حقوق کاربران در چین از شرکت کره ای سامسونگ به علت نصب انبوهی از نرم افزارهای پیش فرض بر روی گوشی های تلفن همراه شکایت نموده است.

شکایت از سامسونگ به علت نصب انبوه برنامه های پیش فرض

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، کمیسیون دفاع از حقوق مصرف نمایندگان در شانگهای چین معتقد است سامسونگ و شریک چینیش Oppo در تولیدات خود بیش از حد از این نرم افزارها که به crapware شهرت یافته اند، استفاده می نمایند.

نصب بیش از حد crapware ها بر روی گوشی ها از سوی شرکت های سازنده آنها علاوه بر کند کردن سیستم عامل و اشغال فضای ذخیره سازی دستگاه، مصرف باتری آن را هم افزایش می دهد. مشکل اصلی این است که پاک کردن این برنامه ها به روش های عادی هم ممکن نیست و همین مساله موجب آزار بسیاری از کاربران می گردد.

این کمیسیون 20 گوشی هوشمند را مورد آنالیز قرار داده و می گوید بر روی بسیاری از آنها به طور پیش فرض برنامه های همراهی نصب شده که غیرقابل پاکسازی هستند و حجم داده بالایی نیز مصرف می نمایند. یکی از بدسابقه ترین گوشی های سامسونگ در این زمینه Galaxy Note 3 است که 44 برنامه به طور پیش فرض بر روی آن نصب شده است.

در دادخواستی که در این زمینه تقدیم دادگاه شده چنین آمده که شرکت های سازنده گوشی خریداران را از نصب crapware مطلع نمی نمایند و امکان پاکسازی آنها را هم به افراد نمی دهند. قرار است سامسونگ و Oppo ظرف 15 روز آینده جوابگوی اتهامات وارده باشند.

منبع:فارس

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 43

به "شکایت از سامسونگ به علت نصب انبوه برنامه های پیش فرض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت از سامسونگ به علت نصب انبوه برنامه های پیش فرض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید