صلیب سرخ: افغانستان مرگبارترین کشور جهان برای غیرنظامیان است

به گزارش مجله ایرکا، نمایندگی کمیته جهانی صلیب سرخ در افغانستان اظهار داشت که این کشور مرگبارترین کشور جهان برای غیرنظامیان است و زنان و بچه ها حدود نیمی از تلفات غیرنظامیان را تشکیل می دهند.

صلیب سرخ: افغانستان مرگبارترین کشور جهان برای غیرنظامیان است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نمایندگی کمیته جهانی صلیب سرخ در افغانستان در بیانیه ای نوشت: افغانستان مرگبارترین کشور جهان برای غیرنظامیان است و در عین حال دسترسی به مراقبت های ابتدایی پزشکی محدود شده است زیرا بسکمک از کلینیک ها در مناطق روستایی تعطیل شده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بیانیه می افزاید: این در حالی است که دیگر مراکز درمانی یا بسیار دور هستند و یا دسترسی به این مراکز برای بسکمک از مردم خطرناک و یا پرهزینه است.

رابرت ماردینی مدیر جدید کمیته جهانی صلیب سرخ که برای بررسی افغانستان به این کشور سفر نموده نیز می گوید که افزایش درگیری ها در ماه های اخیر شرایط غیرنظامیان را وخیم تر نموده است.

ماردینی در سفر به افغانستان ضمن بررسی شرایط ولایت های این کشور، در شهرستان اندر ولایت غزنی با طالبان نیز دیدار نموده است.

وی همچنین از طرف های درگیر جنگ در افغانستان خواست تا آسیب پذیری غیرنظامیان را کاهش دهند.

مدیر کمیته جهانی صلیب سرخ اظهارداشت: این دیدار فرصت خوبی را برایم فراهم ساخت تا در نشست ژنو به حامیان مالی افغانستان درباره ضرورت کمک های مالی پایدار به برنامه های بشردوستانه مان توضیحات دهم.

به گزارش طلوع نیوز، خوان پدرو شرر رئیس نمایندگی کمیته جهانی صلیب سرخ در افغانستان نیز گفت که تشدید درگیری ها ظرفیت این نهاد برای ارائه خدمات به غیرنظامیان را متاثر ساخته و جنگ جاری و استفاده از جنگ افزارها شرایط را سخت نموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 656

به "صلیب سرخ: افغانستان مرگبارترین کشور جهان برای غیرنظامیان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صلیب سرخ: افغانستان مرگبارترین کشور جهان برای غیرنظامیان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید