فاجعه ای عظیم تر از مارک ویلموتس در انتظار استقلال

به گزارش مجله ایرکا، پنجم اسفند 96 برای استقلال و البته لئاندرو پادوانی روز بسیار تلخی بود. اگرچه آبی ها توانستند مقابل فولاد در اهواز به یک پیروزی مهم دست پیدا نمایند، ولی مدافع برزیلی این تیم داخل زمین به شدت مصدوم شد و شرایط برایش به گونه ای رقم خورد که نه تنها فوتبالش به سرانجام رسید بلکه از زندگی عادی هم محروم شده است. آسیب جدی نخاعی وارد شده به پادوانی او را برای مدتی طولانی ویلچرنشین کرد و هنوز هم نمی تواند مثل یک آدم معمولی راه برود. اتفاقی فوق العاده تلخ که جامعه فوتبال ایران را به شدت متأثر کرد.

فاجعه ای عظیم تر از مارک ویلموتس در انتظار استقلال

البته چنین وقایعی متأسفانه گاهی اوقات در ورزش پیش می آید، ولی نکته ای که دقیقاً به اندازه همین مسئله باعث ناراحتی بازیکن برزیلی استقلال شد، رفتاری بود که مدیران وقت این باشگاه پس از مصدومیت او انجام دادند. رفتاری که به شدت باعث ناراحتی این بازیکن خوش اخلاق شده و او را وادار نموده تا هم برای احقاق حق خودش و البته هم برای انتقام دریافت، سراغ راه حل های قانونی برود. روش هایی که محتمل است دردسر های بسیار عظیمی برای طرف ایرانی ماجرا ایجاد کند.

غرامت بیمه

پادوانی از همان ماه های آغازین مصدومیت با دردسر عظیمی به نام عدم دریافت مطالباتش از طرف باشگاه استقلال روبرو شد. کار به جایی رسید که این بازیکن صراحتاً مصاحبه کرد و حتی رسانه های برزیلی نیز در این رابطه مطلب نوشتند. مدیران وقت باشگاه استقلال نیز مرتب در مصاحبه های مطبوعاتی و تلویزیونی خودشان وعده حل مسئله در اسرع وقت را می دادند، ولی این اسرع وقت فرانمی رسید!

انتها بازیکن برزیلی از ایران رفت، ولی مدعی شد به وسیله وکلا و راه حل های قانونی ماجرا را پیگیری می نماید و اجازه نمی دهد پرونده به همین راحتی بسته گردد. البته استقلالی ها در اوایل سال 98 فکر می کردند همه چیز محدود به همان مطالبات معوقه ثبت شده در قرارداد پادوانی است، ولی خیلی زود معین شد این بازیکن پس از مشورت با وکلایش از استقلال بابت بیمه نکردن خودش تقاضای غرامت می نماید! تقاضایی که البته باید توسط فدراسیون جهانی فوتبال یا دادگاه عالی ورزش پذیرفته گردد و در صورت وقوع چنین اتفاقی، پرونده دست قضات می افتد. حالا بعضی شایعات حکایت از آن دارد اگرچه برای باشگاه استقلال هنوز نامه ای ارسال نشده، ولی ظاهراً لئاندرو توسط مشاوران حقوقی خودش به صورت جدی در حال پیشروی است.

فاجعه ای عظیم تر

مدیران اسبق باشگاه استقلال مدت ها پیرامون ماجرای بازیکن برزیلی خودشان حرف نمی زدند و ترجیح می دادند ماجرا هایی همچون شفر و استراماچونی را به صورت جدی تری پیگیری نمایند، ولی حالا زمزمه هایی در خصوص پادوانی مطرح شده که البته مسئولان استقلال هنوز آن را به صورت جدی تأیید ننموده اند، ولی از قرار معلوم کار هایی توسط وکلای این بازیکن در حال اجرا است که اگر به نتیجه برسد، شاید برای استقلال دردسری به مراتب عظیم تر از ماجرایی که پیرامون مارک ویلموتس برای فدراسیون اتفاق افتاده، ایجاد گردد.

چیزی که می توان آن را به نوعی حتی عظیم تر از یک فاجعه دانست (البته تأکید می کنیم هنوز نامه ای به صورت رسمی مبنی بر محکومیت برای باشگاه استقلال ارسال نشده) در میان اطرافیان باشگاه صحبت از ادعای 7 میلیون دلاری پادوانی شده و حتی یکی از مدیران استقلال نیز مدعی شده پادوانی می خواهد از آن ها 9 میلیون دلار غرامت بگیرد! در این میان احمد مددی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال نیز چند روز قبل مدعی شد پادوانی 100 هزار دلار از استقلال طلبکار بود، ولی حالا شکایتی به دادگاه عالی ورزش برده و خواستار دریافت غرامت 9 میلیون دلاری شده است که اصلاً مورد تأیید باشگاه استقلال نیست!

کاسبی وکلا

در اینکه مدیران قبلی باشگاه استقلال باید رسیدگی به مراتب بهتری به پادوانی می کردند کوچک ترین تردیدی وجود ندارد مسئله ای که حتی در مقطعی باعث ناراحتی دکتر امین نوروزی معاون پزشکی سابق این باشگاه هم شد و تأکید داشت جدا از بحث ورزش، سلامتی پادوانی و تعهدات باشگاه استقلال یک امر انسانی محسوب می گردد.

از طرف دیگر، شواهد امر نشان می دهد بازیکن برزیلی اسبق آبی پوشان به صورت جدی در حال دنبال کردن پرونده است و اگر بتواند علیه باشگاه استقلال رأی بگیرد، غرامتی به مراتب بیشتر از پرونده مارک ویلموتس نصیبش می گردد و این یعنی یک فاجعه عظیم برای طرف ایرانی. البته بعضی از افرادی که به نوعی در جریان پروندة مذکور قرار داشته اند، معتقدند پس از وقوع اتفاق فوق، چند وکیل برزیلی پادوانی را احاطه نموده و به او پیشنهاد کردند ماجرا را طبق سناریوی آن ها جلو ببرد و درخواست غرامت بسیار هنگفت کند. این وکلا در صورت برنده شدن مدافع برزیلی ظاهراً بین 15 تا 20 درصد از کل مبلغ غرامت را مال خودشان خواهند کرد. در واقع آن ها هم دنبال کاسبی خودشان هستند.

منبع: خبرورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 660

به "فاجعه ای عظیم تر از مارک ویلموتس در انتظار استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاجعه ای عظیم تر از مارک ویلموتس در انتظار استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید