فاصله زیاد تعرفه های پیشنهادی نظام پزشکی با واقعیت

به گزارش مجله ایرکا، جهانگیری گفت: سازمان نظام پزشکی بر اساس شرایط کشور پیشنهاد خود را برای تعرفه ها اعلام کرده ، اما این میزان با واقعیت فاصله زیادی دارد.

فاصله زیاد تعرفه های پیشنهادی نظام پزشکی با واقعیت

محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به ملاک های تعیین تعرفه پزشکی برای سال آینده اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی بر اساس یک نامه رسمی پیشنهاد خود را در خصوص تعرفه جامعه پزشکی در سال 99 به شورای عالی بیمه داده، اما هنوز این شورا نظر نهایی خود را به طور رسمی اعلام نکرده است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ادامه داد: اگر قرار باشد تعرفه ها بر اساس اصول و واقعیت تعیین شود، میزان تعیین تعرفه ها با واقعیت تفاوت بسیار زیادی دارد، اما سازمان نظام پزشکی بر اساس شرایط کشور و واقعیت ها تعرفه پیشنهادی خود را اعلام کرده است.

او تأکید کرد: بر اساس شرایط اقتصادی کشور و با توجه به اینکه اعتراض هایی در خصوص میزان تعرفه از جامعه پزشکی گزارش شده سازمان نظام پزشکی برخی حداقل ها را برای تعیین تعرفه مد نظر قرار داده است تا بر اساس شرایط تعرفه سال 99 تعیین شود.

جهانگیری در ادامه اضافه کرد: حقوق کارمندان دولت سالیانه 15 درصد افزایش پیدا می کند و معتقدم که میزان تعرفه و حق الزحمه جامعه پزشکی نیز باید به همین میزان زیاد شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: در بخش فنی که هزینه ها بر اساس شرایط مختلف سنجیده می شوند و با توجه به اینکه رئیس جمهور دستور رسیدگی مجدد به تعرفه های پزشکی سال 98 را داده بود، ولی این اقدام در سال جاری محقق نشده است.

توافق نظام پزشکی با سازمان امور اقتصادیاتی در خصوص قانون پایانه های فروشگاهی

او اضافه کرد: در تمام رشته های جامعه پزشکی به دلیل وجود تورم بالا و عقب ماندگی شدید در دریافت مطالبات به دلیل افزایش هزینه ها و ادامه حیات جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب به مردم و بیماران باید یک تعرفه مبتنی با واقعیت برای جامعه پزشکی تعیین شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 95

به "فاصله زیاد تعرفه های پیشنهادی نظام پزشکی با واقعیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاصله زیاد تعرفه های پیشنهادی نظام پزشکی با واقعیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید