فعالیت 700 موزه در کشور، 480 هتل در دولت تدبیر و امید ایجاد شد خبرنگاران

به گزارش مجله ایرکا، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان این که بیش از 700 موزه در کشور وجود دارد، گفت: بیش از 480 هتل در دولت تدبیر و امید به مجموعه گردشگری کشور اضافه شده است.

فعالیت 700 موزه در کشور، 480 هتل در دولت تدبیر و امید ایجاد شد خبرنگاران

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، علی اصغر مونسان شامگاه یکشنبه در آیین شب فرهنگی ایران و قزاقستان اظهار کرد: فرهنگ در کشور ما ریشه تاریخی داشته و ملت ما بافرهنگ و تمدن ساز است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی گفت: فرهنگ یعنی هنر، موسیقی، پوشش، آداب و آیین ها و هر آنچه که بوی خوبی می دهد.

مونسان بیان نمود: باید دستاورد ها و فرهنگ دیگر ملت ها را شناخت و به آن احترام گذاشت و از آن برای بهبود روابط بهره گرفت.

وی تأکید کرد: قطعاً برنامه هایی از این دست می تواند به شناخت ملت ها از یکدیگر و شناسایی مشابهت ها یاری کند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی افزود: امیدواریم ملت های سلطه گر دست از سر سایر ملل برداشته تا کشور ها مستقل، آینده خویش را رقم بزنند.

وی بیان نمود: برنامه های فرهنگی می تواند به ارتباط هر چه بیشتر کشور ها و بهبود روابط منطقه ای که جزو مسائل راهبردی دولت ایران است، یاری کند.

مونسان تاکید نمود: وزارت میراث فرهنگی هم کوشش می نماید که در حوزه میراث و در بخش جهانگردی از ظرفیت ها و داشته های فرهنگی به خوبی بهره گیرد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی گفت: یکی از جاذبه های جهانگردی مهم جهان میراث فرهنگی ملموس و ناملموس است که سبب جذب جهانگردان می گردد.

وی گفت: بیش از 700 موزه فعال در کشور وجود دارد که جاذبه مهم برای جذب جهانگرد به حساب می گردد.

مونسان بیان نمود: جهانگردی پیغام صلح و مودت را جابجا نموده و جهانگردان هم با سفر خود با فرهنگ های مختلف آشنا می شوند.

وی تاکید نمود: امیدواریم گلستان پیروز گردد به واسطه برنامه شب های فرهنگی و به واسطه تکثر اقوام از این ظرفیت استفاده نموده و با رشد جهانگردی به تقویت تعاملات بین مردم منطقه یاری کند.

مونسان گفت: در زمینه گسترش روابط جهانگردی ایران و قزاقستان کوشش می کنیم و اقدامات خوبی هم در این زمینه اجرا شده است.

وی بیان نمود: بیش از 480 هتل در دولت تدبیر و امید به مجموعه جهانگردی کشور اضافه شده و بیش از دو هزار و 200 واحد بوم گردی در اقصا نقاط ایران ایجاد شده است.

مونسان همچنین به واگذاری بنا های تاریخی و احیا و بازسازی آن ها به بخش خصوصی اشاره نمود و گفت: تنوع محصولات جهانگردی موضوع دیگری است که در دولت جاری به آن تاکید شده است.

وی گفت: در این حالت علاوه بر جهانگردی فرهنگی و تاریخی به سایر مقولات از جمله طبیعت گردی، جهانگردی کشاورزی، معدنی و صنعتی هم توجه می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 892

به "فعالیت 700 موزه در کشور، 480 هتل در دولت تدبیر و امید ایجاد شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 700 موزه در کشور، 480 هتل در دولت تدبیر و امید ایجاد شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید