فیلم ، ارمنستان از حمله آذربایجان به مرکز جمهوری قره باغ کوهستانی اطلاع داد

به گزارش مجله ایرکا، در ششمین روز درگیری ها در منطقه قره باغ کوهستانی، وزارت دفاع ارمنستان از حمله نیروهای آذربایجانی به مرکز جمهوری آرتساخ و زخمی شدن عده زیادی اطلاع داد.

فیلم ، ارمنستان از حمله آذربایجان به مرکز جمهوری قره باغ کوهستانی اطلاع داد

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

در ششمین روز درگیری میان باکو و ایروان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی، یک مقام ارمنستانی امروز آدینه از حمله نیروهای آذربایجانی به شهر اِستِپاناکِرت، مرکز جمهوری قره باغ کوهستانی (جمهوری آرتساخ) اطلاع داد و اظهار داشت در نتیجه این حمله بسیاری زخمی شده اند.

آرتسرون هونیسیان سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان مستقر در ایروان در صفحه فیس بوک خود اظهار داشت در بین جمعیت غیرنظامیان (شهر) افراد زخمی زیادی وجود دارد و زیرساخت های غیرنظامی آسیب دیده است.

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان معین نکرد که چه نوع حمله ای از سوی نیروهای آذربایجانی صورت گرفته و چه سلاح هایی در آن مورد استفاده قرار گرفته است.

خبرگزاری آرمن پرس هم گزارش داد مرکز جمهوری خودخوانده آرتساخ از سوی نیروهای آذربایجانی بمباران شده است.

خبرنگار اسپوتنیک هم که در محل حضور دارد، چندین انفجار در مرکز این جمهوری را گزارش کرد. ویدئویی هم که گفته می گردد مربوط به حمله به این شهر است در فضای مجازی دست به دست می گردد. در این ویدئو ستون دود سفید که به آسمان بلند شده، دیده می گردد.

با شدت دریافت دور جدید تنش های نظامی بین آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی، ایروان از آمادگی خود برای همکاری جهت آتش بس اطلاع داده است.

وزارت خارجه ارمنستان امروز، آدینه اظهار داشت که برای تعامل با سازمان همکاری های امنیتی اروپا (OSCE) جهت برقراری مجدد آتش بس در منطقه قره باغ آمادگی دارد.

صبح امروز بود که وزارتخانه های دفاع آذربایجان و ارمنستان با بیان اینکه درگیری های شدید بین دو کشور در منطقه قره باغ همچنان ادامه دارد، مدعی نابودی اهدافی از طرفین شدند.

وزارت دفاع آذربایجان با صدور بیانیه ای اظهار داشت: نیروهای مسلح آذربایجان کنترل بعضی بلندی های استراتژیک را در منطقه آغ دره حوالی ماتاغیس به دست گرفته اند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع ارمنستان نیز اطلاع داد که پدافند هوایی این کشور صبح امروز یک فروند هواپیمای نظامی و یک پهپاد متعلق به ارتش آذربایجان را سرنگون نموده است.

دور جدید درگیری های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ از بامداد ششم مهرماه شروع شد. جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال تصرف منطقه قره باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و کوشش ها برای حل مناقشه قره باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تا به امروز بی نتیجه بوده است.،فارس

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 511

به "فیلم ، ارمنستان از حمله آذربایجان به مرکز جمهوری قره باغ کوهستانی اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، ارمنستان از حمله آذربایجان به مرکز جمهوری قره باغ کوهستانی اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید