قرنطینه ویژه در جمهوری آذربایجان تمدید شد

به گزارش مجله ایرکا، ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کرونا دیروز (جمعه) بیان نمود که برنامه قرنطینه ویژه برای جلوگیری از شیوع این ویورس تا 15 ژوئن (برابر 26 خرداد ماه) تمدید شده است .

قرنطینه ویژه در جمهوری آذربایجان تمدید شد

در این برنامه قرنطینه ویژه ورود و خروج از جمهوری آذربایجان به غیر از حرکت کامیونها و حمل و نقل ترانزیتی ، برگزاری مراسم عروسی و عزاداری و تجمع با حضور بیش از 10 نفر در اماکن عمومی منع و دانشگاهها ، مدارس و مهد کودکها ، سالن های سینما و تئاتر و نیز سالن های ورزشی در سراسر این کشور تعطیل خواهد بود .

همچنین محدودیت های مربوط به ورود و خروج از چند شهر بزرگ جمهوری آذربایجان از جمله باکو ، گنجه ، سومقایت ، لنکران و آبشرون تمدید شده است .

بر اساس تصمیم دولت ، پوشیدن ماسک در وسایل نقلیه عمومی ، بازارها ، مراکز تجاری و خدماتی ، نهادهای دولتی ، علمی ، فرهنگی ، اجتماعی ، بهداشتی و در تمامی اماکن عمومی از اول ژوئن (برابر 12 خرداد) اجباری بوده و برای عدم استفاده از ماسک در این مکانها مسئولیت اداری پیش بینی شده است .

هیات دولت جمهوری آذربایجان همچنین تصمیم گرفت ، برخی محدودیت های به کار گرفته شده از 14 اسفند ماه سال جاری در قالب رژیم قرنطینه ویژه را لغو کند و بر این اساس فعالیت مراکز تجاری و برگزاری مسابقات ورزشی در فضای باز بدون حضور تماشاگران از 12 خرداد ماه جاری از سر گرفته می شود .

ستاد عملیات هیات دولت جمهوری آذربایجان، افزایش موارد ابتلای به ویروس کرونا در چند روز اخیر در این کشور را نگران کننده خوانده و از شهروندان خواستار رعایت جدی مقررات قرنطینه شده است .

به گزارش منابع رسمی جمهوری آذربایجان تا به حال چهار هزار و 989 نفر از شهروندان این کشور به ویرس کرونا مبتلا شدند که سه هزار و 125 نفر از آنها درمان و از بیمارستان ترخیص شدند و 58 نفر نیز جان خود را از دست دادند .

در حال حاضر یک هزار و 806 نفر مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستانهای تخصصی جمهوری آذربایجان درمان می شوند که شرایط 50 نفر از آنها وخیم اعلام شده است .،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 379

به "قرنطینه ویژه در جمهوری آذربایجان تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرنطینه ویژه در جمهوری آذربایجان تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید