لاوروف: کشورها نباید درباره غیرقابل اعتماد بودن آمریکا تردید داشته باشند

به گزارش مجله ایرکا، وزیر امور خارجه روسیه در مورد تحریم ساخت خط لوله های نورداستریم 2 و ترک استریم از سوی آمریکا، گفت که هیچ کشوری نباید نسبت به غیرقابل اعتماد بودن آمریکا تردیدی داشته باشد.

لاوروف: کشورها نباید درباره غیرقابل اعتماد بودن آمریکا تردید داشته باشند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه (امروز) با انتقاد از تحریم های اخیر آمریکا علیه پروژه ساخت خط لوله های انتقال گاز نورد استریم 2 و ترک استریم گفت که هیچ کشوری نباید به غیرقابل اعتماد بودن آمریکا شک کند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از لاوروف نوشت: زمانی که یک (کشور) نزدیک ترین متحدان خود را به خاطر حل مسائل مالی شان تحریم می نماید، فکر می کنم هیچ کشوری در دنیا نباید تردیدی داشته باشد که اگر آمریکا قولی را بدهد، هر لحظه ممکن است از آن کناره گیری کند.

وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته نیز اعلام نموده بود که ساخت خط لوله انتقال گاز این کشور به اروپا با وجود تهدید تحریم های آمریکا به خاتمه خواهد رسید.

وزارت خزانه داری آمریکا از تمام شرکت های درگیر درساخت خط لوله نورد استریم 2 خواست تا فعالیت خود را در این زمینه متوقف نمایند.

از طرفی مجلس سنای آمریکا بامداد (27 آذر) طرح تحریم شرکت های شریک در ساخت این خط لوله عظیم و زیر دریا را - که گاز روسیه را به آلمان می رساند - ذیل لایحه بودجه نظامی 738 میلیارد دلاری سال 2020 تصویب کرد.

به دنبال این موضوع، شرکت آل سیز شرکت مستقر در سوئیس که در زمینه احداث خطوط لوله و تاسیسات زیر آبی تخصص دارد، در وبسایت خود اطلاع داد: با توجه به اجرایی شدن لایحه دفاعی ملی ایالات متحده آمریکا، آل سیز فعالیت های خود را در پروژه نورد استریم 2 تعلیق نموده است.

بر اساس این گزارش، با نهایی شدن نورد استریم 2، روسیه قادر است تا با استفاده از دریای بالتیک و دور زدن اوکراین، گاز طبیعی خود را به آلمان برساند. طبق توافق های قبلی در مورد این پروژه، شرکت گاز پروم روسیه نیمی از هزینه های احداث نورد استریم 2 را متقبل گردد و نیم دیگر هزینه ها توسط پنج شرکت اروپایی پرداخت گردد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 13

به "لاوروف: کشورها نباید درباره غیرقابل اعتماد بودن آمریکا تردید داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: کشورها نباید درباره غیرقابل اعتماد بودن آمریکا تردید داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید