لیبی، اعلام 50 بار نقض آتش بس، ادامه ارسال سلاح و مزدور به سرزمین عمر مختار

به گزارش مجله ایرکا، نماینده دبیرکل سازمان ملل در لیبی از 50 مورد نقض آتش بس در این کشور خبر داد و گفت: ارسال سلاح و مزدور به لیبی همچنان ادامه دارد.

لیبی، اعلام 50 بار نقض آتش بس، ادامه ارسال سلاح و مزدور به سرزمین عمر مختار

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال توافق رهبران ترکیه و روسیه در مسکو، دولت وفاق ملی لیبی و نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر پذیرفتند، مقررات آتش بس در جنگ طرابلس از بامداد یکشنبه 22 دی ماه گذشته به اجراء در آید. خاموش شدن غرش سلاح های جنگی این فرصت را در اختیار طرف های متخاصم داد تا به آلمان بروند و درجریان مذاکرات نشست برلین درباره لیبی قراربگیرند.

کننده دبیرکل سازمان ملل در لیبی با بیان اینکه آتش بس در جنگ طرابلس همچنان ادامه دارد، گفت: در مدت برقراری آتش بس 50 مورد نقض آن رخ داده است.

غسان سلامه افزود: کنندگی سازمان ملل در لیبی موارد نقض آتش بس را ثبت می کند و به طرف های متخاصم در جنگ طرابلس اعلام کرده است به هر قیمتی شده باید از نقض آتش بس جلوگیری و آرامش در خطوط تماس حفظ شود.

وی با بیان اینکه آتش بس موجود باید به سمت پایدار بودن پیش برود، گفت: هدف از تشکیل کمیته نظامی برقراری آتش بس پایدار در لیبی است.

تشکیل کمیته نظامی یکی از مصوبات نشست برلین درباره انتها دادن به بحران لیبی است. این کمیته متشکل از 10 نیروی نظامی و امنیتی خواهد بود که اعضای آن به طور مساوی (5-5) از طرف های متخاصم در جنگ لیبی انتخاب می شوند.

قرار است گفت وگوهای لیبی- لیبی در انتها همین ماه میلادی جاری در ژنو انجام شود و مصوبات نشست برلین و چگونگی اجرایی آن مهم ترین محور این نشست خواهد بود.

غسان سلامه با تاکید بر اینکه مصوبات نشست برلین به بحران لیبی انتها نمی دهد، گفت: این نشست فرصتی را برای لیبیایی ها فراهم می کند تا در محورهای اقتصادی نظامی با یکدیگر گفت وگو کنند.

وی با اشاره به حضور مزدوران بیگانه در جنگ لیبی گفت: به منظور انتها دادن به درگیری های نظامی در لیبی باید به حضور مزدوران بیگانه در این کشور انتها داده شود. سازمان ملل تنها می تواند طرف های متخاصم در جنگ داخلی لیبی را به عدم بکارگیری مزدوران متقاعد کند.

کننده دبیرکل سازمان ملل در لیبی با اشاره به قطعنامه شورای امنیت در ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی گفت: از زمان شروع جنگ طرابلس (15 فروردین ماه گذشته) تا به امروز ده ها بار این قطعنامه نقض شده است و ارسال سلاح و مزدور به لیبی همچنان ادامه دارد حتی پس از نشست برلین.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد که نشست ژنو هفته آینده برگزار شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 106

به "لیبی، اعلام 50 بار نقض آتش بس، ادامه ارسال سلاح و مزدور به سرزمین عمر مختار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، اعلام 50 بار نقض آتش بس، ادامه ارسال سلاح و مزدور به سرزمین عمر مختار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید