لیبی، اوکراین و سوریه؛ موضوع مذاکرات تلفنی پوتین و مرکل

به گزارش مجله ایرکا، رئیس جمهوری روسیه و صدر اعظم آلمان در جریان گفت وگویی تلفنی، اوضاع سوریه را بررسی کرده، بر لزوم افزایش تلاش های دیپلماتیک برای حل بحران در لیبی تأکید و از تبادل اسراء طرفین مناقشه دونباس در اوکراین استقبال کردند.

لیبی، اوکراین و سوریه؛ موضوع مذاکرات تلفنی پوتین و مرکل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان طی گفت وگویی تلفنی که روز یکشنبه به ابتکارعمل برلین انجام گرفت، بر لزوم و منطقی بودن تلاش های بیشتر سیاسی و دیپلماتیک به منظور حل و فصل بحران در لیبی تأکید کردند.

طبق اطلاعات دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، رهبران دو کشور در مصاحبه درباره اوضاع کنونی در لیبی ، بر لزوم تلاش های سیاسی و دیپلماتیک بیشتر برای حل این بحران، از جمله با واسطه آلمان و سازمان ملل تأکید کردند. فرایند اوضاع در سوریه نیز در مذاکرات پوتین و مرکل مطرح شد.

طبق اطلاعات کرملین، رئیس جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان همچنین ارزیابی مثبتی از تبادل اسرای انجام شده در روز یکشنبه در منطقه دونتسک داشتند و ابراز اطمینان کردند که این اقدام انسان محبت آمیز به حل و فصل مناقشه و عادی سازی اوضاع در شرق اوکراین کمک خواهد کرد.

علاه بر این، ولادیمیر پوتین و خانم مرکل همچنین تعطیلات کریسمس و سال نو (میلادی) را به یکدیگر تبریک گفته و در مورد ادامه تماس های دوجانبه در سال آینده نیز توافق کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 50

به "لیبی، اوکراین و سوریه؛ موضوع مذاکرات تلفنی پوتین و مرکل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، اوکراین و سوریه؛ موضوع مذاکرات تلفنی پوتین و مرکل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید