متوسط قیمت اجاره خانه ویلایی و دوبلکس در تهران چقدر است؟

به گزارش مجله ایرکا، همان طور که می دانید درگذشته بیشتر خانه ها، ویلایی یک طبقه و دوبلکس دوطبقه، با متراژهای بسیار زیاد بودند، اما با افزایش جمعیت و تمایل به شهرنشینی، تراکم جمعیت در شهرها به شدت زیاد شد و به علت کمبود اراضی، آپارتمان ها و آسمان خراش های چندطبقه ساخته شدند تا بتوانند تعداد بیشتری را در خود جای بدهند. اما هنوز هم هستند کسانی مانند که تمایل دارند در خانه های ویلایی زندگی نمایند. و یا هستند کسانی که دلشان می خواهد یک خانه دوبلکس داشته باشند.

متوسط قیمت اجاره خانه ویلایی و دوبلکس در تهران چقدر است؟

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی خانه ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

در حال حاضر با توجه به شرایط مالی روز، شاید همه نتوانند اقدام به خرید این خانه ها کنند و ترجیح آن ها اجاره خانه ویلایی و یا اجاره آپارتمان دوبلکس باشد. به همین دلیل ما سعی کردیم در این مقاله قیمت اجاره خانه ویلایی و اجاره آپارتمان دوبلکس را در چهار حوزه اصلی تهران قرار دهیم تا بتوانیم شمارا در این امر کمک نماییم.

اجاره آپارتمان دوبلکس و اجاره خانه ویلایی در جنوب تهران

تقریباً می توان گفت که قیمت ملک در جنوب تهران در کمترین مقدار خود واقع شده است و جزو ارزان ترین مناطق تهران محسوب می گردد . قیمت هر مترمربع خانه ویلایی در جنوب تهران بین یک تا پنج میلیون در بهترین شرایط و امکانات می باشد. به دلیل بافت نسبتاً قدیمی این منطقه، بیشتر خانه ها در این محدوده، ویلایی و قدیمی ساز هستند و بیشتر خانه های نوساز در جنوب تهران به شکل آپارتمان ساخته شده اند. به عنوان مثال شما اگر مایل باشید اقدام به اجاره خانه ویلایی در یک محله متوسط در جنوب تهران با متراژ حدودی صد متر زیربنا نمایید، اگر قیمت هر مترمربع خانه را سه میلیون تومان در نظر بگیریم، قیمت کل حدود 300 میلیون تومان می گردد که شما حدبیشتر باید یک ششم قیمت کل خانه، یعنی 50 میلیون آن را به عنوان ودیعه بپردازید و به هر میزان که توان پرداخت اجاره را داشته باشید از مبلغ ودیعه کسر می گردد. پس به طور کل می توان گفت که شما با در اختیار داشتن حدود 50 میلیون پول پیش و پرداخت ماهیانه تا 700 هزار تومان اجاره، می توانید به فکر اجاره خانه ویلایی در جنوب تهران با متراژ تقریبی صد متر باشید.

اما اگر تمایل به اجاره خانه دوبلکس در جنوب تهران را داشته باشید، قیمت رهن و اجاره آن مقداری بیشتر می گردد و شما باید یک چهارم مبلغ کل خانه را به عنوان ودیعه بپردازید، این به این معنی است که برای اجاره آپارتمان دوبلکس حدود صد متری در تهران شما باید تقریباً 70 میلیون ودیعه پرداخت نمایید و به میزانی که توانایی پرداخت اجاره داشته باشید از مبلغ ودیعه کسر می گردد.

اجاره آپارتمان دوبلکس و اجاره خانه ویلای در شرق تهران

همان طور که ملاحظه می کنید قیمت ملک در بعضی از مناطق شرق حتی از جنوب تهران هم کمتر است و دلیل آن بافت بسیار قدیمی این مناطق و کمبود امکانات می باشد. حال تصور کنیم شما قصد اجاره آپارتمان دوبلکس 100 متری در شرق تهران را دارید که قیمت آپارتمان مذکور متری 6 میلیون تومان باشد. بنابراین با احتساب یک چهارم مبلغ کل، شما باید حدود 150 میلیون بابت ودیعه بپردازید و قیمت اجاره بها هم بسته به احتیاج صاحب خانه و توان شما مشخص می گردد. در بعضی از مناطق شرق برای اجاره آپارتمان دوبلکس 100 متری تا 2 میلیون اجاره هم پرداخت می گردد. اما اگر همین شرایط را برای اجاره خانه ویلایی در نظر بگیریم، مبلغ ودیعه حدبیشتر 100 میلیون می باشد و میزان اجاره هم همان طور که قبلاً عنوان کردیم، متغیر است.

اجاره آپارتمان دوبلکس و اجاره خانه ویلایی در غرب تهران

بیشتر سازه ها در غرب و شمال تهران، نوساز هستند و قدمت کمی دارند. همچنین به دلیل وجود اراضی بیشتر، تعدد ملک با متراژهای مختلف در این دو ناحیه بیشتر است. به دلیل کمبود ملک در جنوب و شرق تهران، سیر صعودی قیمت ملک در این دو ناحیه بسیار زیاد است، اما در غرب و شمال تهران به دلیل وجود تعداد بسیار زیادی خانه و آپارتمان های خالی، فرایند صعودی افزایش قیمت ملک در این دو منطقه کمتر است، بااین حال خریدوفروش ملک در شمال و غرب تهران، نسبت به سایر مناطق بیشتر می باشد.

رنج قیمت هر مترمربع مسکن در غرب تهران با توجه به محله و امکانات آن حدود 7 تا 15 میلیون تومان است. به دلیل لوکس بودن بیشتر خانه ها در غرب تهران میزان ودیعه و کرایه نسبت به جنوب و شرق کمی بیشتر است. در نظر بگیرید که شما می خواهید اقدام به اجاره خانه ویلایی 100 متری باقیمت هر مترمربع 11 میلیون تومان نمایید. در این شرایط شما باید حدود 300 میلیون و یا حتی بیشتر به عنوان ودیعه بپردازید و گاهی مبلغ اجاره ها تا 5 میلیون تومان هم افزایش پیدا می نماید. اجاره آپارتمان دوبلکس هم در غرب تهران، به دلیل اینکه بیشتر این آپارتمان ها در برج های مجهز قرار دارند، بسیار گران است و شما باید تا حدود 7 میلیون کرایه را پیش بینی نمایید.

اجاره آپارتمان دوبلکس و اجاره خانه ویلایی در شمال تهران

رنج قیمت مشخص شده در این منطقه برای هر مترمربع چیزی حدود 12 تا 20 میلیون تومان می باشد. اگر شما تمایل به اجاره خانه ویلایی 100 متری بدون هیچ امکانات خاصی، در یک محله متوسط شمال تهران را داشته باشید باید تا حدود 400 میلیون تومان ودیعه را در نظر بگیرید و حداقل 10 میلیون تومان اجاره بپردازید. این آمار و ارقام برای اجاره آپارتمان دوبلکس در این منطقه کمی بیشتر است، شما باید تقریباً 500 میلیون ودیعه در نظر بگیرید و تا حدود 15 میلیون اجاره بپردازید. تمام این ارقام حدودی برای اجاره آپارتمان دوبلکس و یا اجاره خانه ویلایی با امکانات عادی و غیر ممتاز است.

به هرحال در هنگام تصمیم گیری برای اجاره خانه ویلایی و اجاره آپارتمان دوبلکس بسیار دقت نمایید و تمام شرایط و جوانب را به خوبی بسنجید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. اما این نکته را هم به یاد داشته باشید که در شلوغی و هرج ومرج های امروزی، کمی آرامش و کناره گیری از این همه ازدحام ضروری است و اجاره خانه ویلایی می تواند در این زمینه بسیار مؤثر باشد و شمارا از تراکم و ازدحام و دغدغه های آپارتمان های امروزی برهاند و برای شما کمی آرامش خاطر ارمغان آورد.

منبع: هومینگ
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 243

به "متوسط قیمت اجاره خانه ویلایی و دوبلکس در تهران چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متوسط قیمت اجاره خانه ویلایی و دوبلکس در تهران چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید