محققان: گرده درختان می تواند ویروس کرونا را پخش کند

به گزارش مجله ایرکا، یک مطالعه هشدار داده است ویروس هایی مانند کووید 19 ممکن است در پشت گرده درختان توسعه یابد و به طور بالقوه خطر ابتلا به عفونت در منطقه ها شلوغ را افزایش دهد.

محققان: گرده درختان می تواند ویروس کرونا را پخش کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، دانشمندان هشدار می دهند، گرده می تواند صدها ذره ویروس را حمل کند و ممکن است خطر عفونت را در منطقه ها شلوغ افزایش دهد.

به گفته کارشناسان، ذرات ویروسی که پس از سرفه یا عطسه فرد آلوده در هوا معلق می شوند، می توانند به ذرات گرده ای درختان که به واسطه نسیم پخش میشوند متصل شوند. زمانی که شخصی این گرده را استشمام می کند، خطر انتقال ویروس از طریق هوا، به ویژه در محیط های شلوغ وجود دارد.

محققان دانشگاه نیکوزیا، قبرس درخت بید را شبیه سازی کردند؛ آنها از چگونگی پخش دانه های گرده در نسیم ملایم به سمت جمعیت الگو رفتند و دریافتند، در نسیم، گرده ها می توانند در عرض یک دقیقه به سرعت از میان جمعیت عبور و محیط را آلوده کنند.

تحقیقات نشان می دهد، با توجه به این موضوع ممکن است در منطقه های که سطح گرده آنها زیاد است، نیاز به رعایت فاصله بیشتری باشد.

مدل هم نشان داد، در نسیم ملایم، گرده گل فقط در عرض یک دقیقه می تواند از جمعیت 66 فوت (20 متر) دورتر عبور کند و به طور بالقوه به حرکت ذرات ویروسی در طول جهت کمک می کند.

براساس یافته ها ، نویسندگان گفته اند که فاصله اجتماعی دو متر که معمولاً برای کاهش خطر انتشار کووید 19 توصیه می شود، همیشه کافی نیست.

یافته های کامل این مطالعه در ژورنال Physics of Fluids منتشر شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1052

به "محققان: گرده درختان می تواند ویروس کرونا را پخش کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان: گرده درختان می تواند ویروس کرونا را پخش کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید