محکومیت های داخلی حمله آمریکا به مقرهای حشد شعبی عراق

به گزارش مجله ایرکا، رهبر جریان حکمت ملی عراق و شماری از نمایندگان مجلس و جریان های سیاسی عراق حمله تجاوزکارانه آمریکا به پایگاه های حشد شعبی و ارتش را محکوم کردند.

محکومیت های داخلی حمله آمریکا به مقرهای حشد شعبی عراق

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سومریه نیوز، عمار حکیم، رهبر جریان حکمت اسلامی عراق با محکوم کردن حمله آمریکا به مقر نیروهای حشد شعبی در پیغامی توئیتری نوشت: تکرار اختلالات امنیتی و آخرین مورد آن حمله هواپیماهای ناشناس به مقر نیروهای الحشد الشعبی در مرز سوریه و همچنین حمله موشکی به پایگاه نظامی التاجی نشان دهنده شکنندگی شرایط امنیتی است و تصویری منفی و نامتناسب از عراق و توانایی دولتش در کنترل فضای امنیتی دربرابر افکار عمومی دنیا ایجاد می نماید و عراق را دربرابر تعهدات بین المللی و امنیتی اش به تنگنا می اندازد.

وی در ادامه این پیغام آورده است: از دولت عراق می خواهیم که برای جلوگیری از بازگشت به شرایط نابه سامانی به اقدامات فوری و واقع بینانه دست زند و همزمان این اقدامات را به شدت محکوم و تأکید می کنیم که حاکمیت ارضی عراق و احترام به تعهدات عراق دربرابر جامعه بین المللی مسئولیتی همگانی است که هیچ استثنایی نمی پذیرد.

همچنین نمایندگان فراکسیون الصادقون، وابسته به عصائب اهل الحق و ائتلاف دولت قانون خواهان اتحاد همه عراق برای اخراج آمریکایی ها شدند.

نعیم العبودی، عضو فراکسیون الصادقون در مجلس عراق در صفحه توئیترش نوشت: آمریکا توانست بی گناهان را کشته و زیرساخت های کشورمان را تخریب کند، اما به مدت طولانی هرگز نخواهد توانست در این سرزمین باقی بماند و جز ننگ و عار دستاورد دیگری نخواهد داشت.

در همین حال عدنان الاسدی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس عراق ضمن محکوم کردن حملات شب گذشته آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی و فرودگاه کربلا، خواهان اخراج نظامیان تروریست آمریکا از این کشور شد.

آستان مقدس حسینی امروز (آدینه) در بیانیه ای بیان کرد، در حمله آمریکا به فرودگاه بین المللی کربلا، علاوه بر خسارت به تأسیسات اداری و خدماتی فرودگاه، یک غیرنظامی کشته و بعضی از کارگران مشغول در ساخت فرودگاه زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است، بامداد روز آدینه تأسیسات فرودگاه بین المللی کربلا مورد حملات موشکی جنگنده های آمریکا نهاده شد و در اثر آن یک غیرنظامی کشته و بعضی از کارگران مشغول در ساخت فرودگاه زخمی شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است، این فرودگاه کاملاً غیرنظامی است و آستان مقدس حسینی با همکاری چندین شرکت عراقی و کادرهای کاملاً غیرنظامی بر ساخت آن نظارت دارد.

آستان مقدس کربلا این حمله موشکی را که به هیچ وجه توجیهی ندارد، محکوم نموده و از رسانه های داخلی و خارجی خواست این حمله را مستند نموده و از ماهیت مدنی فرودگاه و میزان خسارات ناشی از حمله آمریکا اطلاع یابند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 193

به "محکومیت های داخلی حمله آمریکا به مقرهای حشد شعبی عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محکومیت های داخلی حمله آمریکا به مقرهای حشد شعبی عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید