ممکن است بیماری های قبلی از شما در مقابل کرونا محافظت کند

به گزارش مجله ایرکا، دانشمندان انگلیسی با آنالیز برخی افراد دریافتند که آنتی بادی های فراوری شده در اثر بیماری های قبلی ممکن است از شما در مقابل کرونا محافظت کند.

ممکن است بیماری های قبلی از شما در مقابل کرونا محافظت کند

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران، محققان موسسه فرانسیس کریک در انگلیس شرح دادند که سیستم ایمنی بدن در صورت روبرو با ویروس، آغاز به فراوری آنتی بادی می نماید. حال این آنتی بادی ها در خون برای مدتی می مانند و از ابتلای دوباره جلوگیری می نمایند.

این دانشمندان فهمیدند که برخی آنتی بادی ها که به دلیل بیماری های مختلف مانند فراوری شده اند مانند سرماخوردگی، ممکن است در برابر ابتلا به کرونا از فرد محافظت کند.

در این مطالعه که در مجله ساینس منتشر شده گفته شده دانشمندان یافتند که برخی مردم به ویژه بچه ها به دلیل داشتن آنتی بادی های بیماری های ویروسی در خون خود، در برابر کرونا مقاوم هستند.

دانشمندان انگلیسی می گویند آنتی بادی هایی کارآمد هستند که در اثر ابتلا به سرماخوردگی یا ویروس های مانند ویروس کووید 19 به وجود آمده باشند. این دانشمندان مشاهد کردند کسانی که در معرض ابتلا به کرونا قرار نگرفتند، افرادی بودند که آنتی بادی این بیماری یا بیماری های شبیه به کرونا را در خود داشتند.

آن ها برای اثبات فرضیه خود آزمایش خون 300 فرد را که قبل از همه گیر و بین سال های 2011 تا 2018 آزمایش داده بودند را آنالیز کردند.

تعداد زیادی از نمونه های خون دارای آنتی بادی حاصل از سرماخوردگی شبیه کرونا بودند اما تقریبا از هر بیست فرد فقط یک نفر سیستم ایمنی بدنش در مقابل ویروس کرونا واکنش نشان داد و از او محافظت کرد.

کوین نِگ، محقق اصلی این مطالعه بیان کرد: این ویژگی در بچه ها بین 6 تا 16 سال به خوبی قابل مشاهده است. نتایج ما نشان می دهد که بچه ها شانس بالایی دارند که که با داشتن آنتی بادی از کرونا مصون بمانند.

با این حال دانشمندان بیان کردند که سوال های زیادی بی جواب می ماند و نیازمند تحقیقات بیشتر است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 652

به "ممکن است بیماری های قبلی از شما در مقابل کرونا محافظت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممکن است بیماری های قبلی از شما در مقابل کرونا محافظت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید