مهلت ترخیص خودروهای دپو شده تمام شد

به گزارش مجله ایرکا، امروز همزمان با 29 اردیبهشت ماه مهلت سه ماه برای ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک و بنادر به انتها می رسد و با وجود رایزنی های انجام شده در رابطه با تمدید این زمان تا به امروز اعلام رسمی در این رابطه صورت نگرفته است.

مهلت ترخیص خودروهای دپو شده تمام شد

به گزارش خبرنگاران، در 29 بهمن ماه 1398 هیات دولت طی مصوبه ای مهلت سه ماهه ای تعیین کرد تا حدود 5108 خودرویی که در گمرک و بنادر توقیف و امکان ترخیص نداشتند با طی فرایند قانونی در اختیار صاحبان شان قرار گیرند.

این مهلت در شرایطی امروز (دوشنبه) به سرانجام می رسد که طی مدت اخیر رایزنی های در رابطه با تمدید فرصت به مدت دو ماه صورت گرفته بود که فعلا نتیجه آن تعیین نیست ولی ظاهرا طی مذاکرات صورت گرفته تغییراتی در فرایند موجود ایجاد گردد.

طی آخرین گزارشی که چندی پیش گمرک منتشر کرد، از این حدود 5000 خودرو، حدود 1000 دستگاه که طی دوره های قبل فرآیند ترخیص آنها انجام شد و به دلیل سرانجام مهلت، امکان خروج نداشتند ترخیص شدند و مابقی در گمرک باقی مانده است.

آن چه موجب شد نزدیک به 4000 دستگاه دیگر امکان ترخیص پیدا نکند به مسائلی برمی گشت که بنا بر گفته صاحبان خودرو، عدم هماهنگی و توافق در دستگاه های ذی ربط از جمله وزارت صمت درباره مصوبه بود و اختلاف نظرهایی در این رابطه وجود داشته است.

در بین خودروهای که در گمرک باقی مانده، حدود 1100 دستگاه فاقد ثبت سفارش بودند که برای آنها ثبت سفارش باز نشده و همچنین تعدادی از این دستگاه ها پفراینده های قضایی دارند اما مابقی به نحوی امکان ترخیص داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 373

به "مهلت ترخیص خودروهای دپو شده تمام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت ترخیص خودروهای دپو شده تمام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید