میانگین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان شمالی به 39 تا 43 میلیون ریال می رسد

به گزارش مجله ایرکا، مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: میانگین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی استان براساس طرح همسان سازی و احکام حقوقی سال 1400 بین 39 تا 43 میلیون ریال می رسد.

میانگین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان شمالی به 39 تا 43 میلیون ریال می رسد

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، سید احمد سیدی توضیح داد: تا قبل از اجرای طرح همسان سازی حقوق، میانگین دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با 20 سال سابقه و دو فرزند و همسر حدود 16 میلیون ریال بود و با همسان سازی حقوق در دو نوبت مردادماه 99 و همسان سازی و افزایش سنوات سال 1400 به حدود 39 میلیون ریال و بازنشستگان با 30 سال سابقه نیز با اعمال این قانون از 16 میلیون و 700 هزار ریال اسفندماه سال 98 به 43 میلیون ریال در امسال می رسد.

وی اضافه نمود: در مجموع با اجرای احکام حقوقی 1400 که اردیبهشت ماه امسال براساس ابلاغیه سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر می گردد، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی استان خراسان شمالی حدود 130 درصد افزایش خواهد یافت.

سیدی اظهارکرد: بعضی از بازنشستگان به دلیل مشکل فنی احتمال می رود که در مرحله جدید اجرای همسان سازی، مبلع کمتری از رقم پیش بینی دریافت نموده باشند که در اردیبهشت مابه التفاوت حقوقشان ترمیم و پرداخت خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان خراسان شمالی گفت: همچنین مستمری بگیران حداقل بگیر که میزان دریافتی حقوق آنها با دو مرحله اجرای قانون همسان سازی و افزایش حقوق سنواتی امسال کمتر از حدود 75 درصد باشد، حقوشان قطعا ترمیم و به این میزان افزایش خواهد رسید.

سیدی اعلام کرد: همچنین حق عائله مندی و حق اولاد کلیه مستمری بگیران واجد شرایط، همانند بازنشستگان دستگاه های اجرایی طبق بند (4) ماده (68) قانون مدیریت خدمات کشوری تأمین و پرداخت خواهد شد.

به گفته وی طرح همسان سازی قانون برای تمام 19 هزار و 850 نفر از بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی استان خراسان شمالی که 65 درصدشان را آقایان و 35 درصد دیگر را بانوان تشکیل می دهند، اجرا خواهد شد.

در استان خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفری حدود 70 درصد از پوشش بیمه ای تامین اجتماعی و مابقی از حمایت سایر بیمه ها برخوردار هستند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 929

به "میانگین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان شمالی به 39 تا 43 میلیون ریال می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانگین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خراسان شمالی به 39 تا 43 میلیون ریال می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید