نخست وزیر انگلیس از اراده جدید برای حل پرونده اتمی ایران گفت

به گزارش مجله ایرکا، نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه این کشور در کنار فرانسه، آلمان و ایالات متحده در چهارچوب گروه فرا آتلانتیکی چهارجانبه به مسائل مهم امنیتی می پردازد از اراده جدید برای حل پرونده اتمی ایران گفت.

نخست وزیر انگلیس از اراده جدید برای حل پرونده اتمی ایران گفت

به گزارش ایرنا، بوریس جانسون به عنوان آخرین سخنران اصلی کنفرانس امنیتی مونیخ 2021 که به صورت مجازی برگزار گشت، بر اهمیت روابط فرا آتلانتیک تاکید کرد و اضافه کرد: امریکا اکنون به عنوان رهبر جهان آزاد به صحنه برگشته است

وی بیان داشت؛ همواره در این نوع نشست ها از زوال غرب و از هم پاشیدن اتحادهای فرا آتلانتیک و کلاً دیدگاه های بدبینانه گفتگو می شود. اما بگذارید من به شما نوید بدهم که دوره ناامیدی تمام شده است و اکنون اوضاع در حال بهبود است. جانسون از بازگشت آمریکا به عنوان به عنوان رهبر آنچه جهان آزاد می نامید ابراز خرسندی کرد.

جانسون همچنین نوید حضور انگلیس در عرصه بین المللی به عنوان انگلیس جهانی را داد و گفت این کشور به جامعه جهانی برای ساختن جهانیی بهتر و سبز تر و کاهش اجتمال اینگونه همه گیری ها کمک خواهد کرد. وی در ادامه به پنج اصل ارائه شده توسط انگلیس به گروه هفت برای پیشگیری از همه گیری های آینده اشاره کرد و از برنامه هایی که کشورها باید برای جلوگیری از همه گیری های آینده انجام دهند.

نخست وزیر انگلیس مطرح نمود که کشورها باید در برابر بیماری های واگیر مانند وقتی که در برابر حملات نظامی متحد می شوند، همکاری کنند. وی در ادامه از هدف پیشنهادی خود مبنی بر کاهش زمان ساخت واکسن ها از 300 روز به 100 روز خبر داد و گفت باید مشعل همکاری بین المللی را زنده نگه داریم.

جانسون، انگلیس را از حامیان اصلی برنامه توزیع عادلانه واکسن (کواکس) معرفی کرد و گفت کشورش آماده است که واکسن های اضافه بر نیاز را با سایر کشورها شریک شود. وی همچنین از واکسن آکسفورد-استرازنیکا به عنوان واکسنی ارزان و قابلیت توزیع آسان تر، به عنوان یک راه حل برای گسترش واکسیناسیون سخن گفت.

وی در ادامه از پیوستن دوباره آمریکا به معاهده پاریس در مسائل محیط زیستی ابراز خرسندی کرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 864

به "نخست وزیر انگلیس از اراده جدید برای حل پرونده اتمی ایران گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر انگلیس از اراده جدید برای حل پرونده اتمی ایران گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید