واکنش منابع عراقی به اخبار مربوط به حمله مجدد به عین الاسد

به گزارش مجله ایرکا، منابع امنیتی عراقی به اخبار مربوط به حمله مجدد به پایگاه عین الاسد واکنش نشان دادند و به تشریح جزییات آن پرداختند.

واکنش منابع عراقی به اخبار مربوط به حمله مجدد به عین الاسد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه عراقی دجله، یک منبع امنیتی به اخبار مربوط به هدف قرار دریافت پایگاه عین الاسد واکنش نشان داد.

این منبع بیان نمود: اخبار مربوط به حمله مجدد به عین الاسد صحت ندارد. نظامیان آمریکایی که در پایگاه حضور دارند رزمایش نظامی برگزار کردند؛ آنهم بدون اطلاع طرف عراقی که سبب شده است که مسئولان عراقی از حمله به بخشی که نظامیان آمریکایی در عین الاسد در آن قرار داردند، خبر بدهند.

منبع عراقی خاطرنشان کرد: نیروهای آمریکایی باید قبل از انجام تمرین نظامی، طرف عراقی را درجریان قرار دهند. از آن گذشته تمرینات نباید در پاسی از شب انجام گردد که ساکنان ناحیه البغدادی را دچار وحشت کند.

همزمان قطری العبیدی فرمانده حشد العشایری الانبار هم در فایلی صوتی ضمن تکذیب حمله به عین الاسد خاطرنشان کرد: آنچه می گذرد تمرینات توپخانه ای داخل عین الاسد است و این پایگاه در معرض حمله قرار نگرفته است.

دو منبع امنیتی هم به شفق نیوز خاطرنشان کردند که این صدای تیراندازی و انفجارهایی که اواخر شب گذشته از بخشی از عین الاسد که نظامیان آمریکایی در آن حضور دارند شنیده شده است مربوط به حمله موشکی نیست بلکه به علت تمرینات روتین است و نیروهای آمریکایی اقدام به تمرینات با سلاح مختلف نموده اند که سبب شده است که بعضی فکر نمایند که بخش آمریکایی عین الاسد در معرض حمله قرار گرفته است.

این دو منبع تاکید کردند که آمریکا می خواهد از فعال بودن سلاح خود مطمئن گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 901

به "واکنش منابع عراقی به اخبار مربوط به حمله مجدد به عین الاسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش منابع عراقی به اخبار مربوط به حمله مجدد به عین الاسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید