پنجشنبه؛ جلسه سرنوشت ساز AFC برای مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا

به گزارش مجله ایرکا، به گزارش خبرنگاران، برگزاری یا لغو مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا حالا به یکی از چالش های جدی کنفدراسیون فوتبال آسیا تبدیل شده است. AFC که اخیراً با موفقیت مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال آسیا را با همکاری کشور قطر برگزار کرد، بعد از چند نوبت تعویق مسابقات فوتسال قهرمانی این قاره هنوز نتوانسته است تصمیم دقیقی بگیرد.

پنجشنبه؛ جلسه سرنوشت ساز AFC برای مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا

در آخرین بیانیه AFC در این ارتباط تاکید شد کشور کویت میزبان فوتسال جام ملت های آسیا خواهد بود و این رقابت ها فروردین 1400 برگزار می شود. اما با نزدیک شدن به این تاریخ، ابهامات برگزاری بیشتر می شود.

شیوع ویروس کرونا و فراهم نبودن زیرساختها و شرایط برای سفر کشورها و میزبانی این رقابت ها باعث شده تا کنفدراسیون فوتبال آسیا در برگزاری مهمترین تورنمنت فوتسالی قاره ناکام بماند. آخرین خبرها حاکی از این است که AFC در حال مطالعه طرح لغو جام ملت ها و معین پنج سهمیه جام جهانی از طریق نتایج گذشته و دیگر مسائل فنی کشورهای آسیایی است.

در همین ارتباط سایت pasionfutsal آرژانتین خبر داده است که تکلیف برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا روز پنجشنبه این هفته معین می شود.

این سایت نوشت: آنطور که ما متوجه شدیم، روز پنجشنبه هفتم ژانویه یک جلسه مجازی بین کنفدراسیون آسیا و کنندگان کشورهایی که باید در رقابت های قهرمانی آسیا بازی کنند، برگزار می شود. در این جلسه، تصمیم نهایی ابلاغ می شود. بسیاری حدس می زنند که AFC مسابقات را لغو کرده و بر اساس آخرین عملکرد کشورها، سهمیه های جام جهانی را معین می کند.

برخی از روزنامه نگاران آسیایی از لغو قطعی برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا که قرار بود در ماه مارس و اپریل در کویت برگزار شود، خبر داده اند. آنها حتی این احتمال را می دهند که رده بندی پنج کشور آسیایی در معین سهمیه جام جهانی 2021 لیتوانی اعمال شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 765

به "پنجشنبه؛ جلسه سرنوشت ساز AFC برای مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجشنبه؛ جلسه سرنوشت ساز AFC برای مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید