پوتین به صورت مشروط از طرح تمدید دوره ریاست جمهوری روسیه حمایت کرد

به گزارش مجله ایرکا، رئیس جمهور روسیه می گوید مشروط بر موافقت دیوان عالی روسیه، او با متممی که با هدف تمدید دوره ریاست جمهوری در دوما مطرح شده، مخالفتی ندارد.

پوتین به صورت مشروط از طرح تمدید دوره ریاست جمهوری روسیه حمایت کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه گفت او از متمم پیشنهادشده در مجلس دوما برای تمدید دوره ریاست جمهوری، حمایت می نماید، مشروط بر ایکه دیوان عالی روسیه نیز مجوز این کار را صادر کند.

به نوشته پایگاه مسکو تایمز، در حالی که دوره کنونی ریاست جمهوری روسیه در سال 2024 به انتها می رسد، متممی که یکی از هم حزبی های پوتین ارائه نموده، این امکان را فراهم می نماید تا با توجه به اصلاح قانون اساسی، پوتین بتواند دو دوره 6 ساله دیگر، یعنی تا سال 2036 رئیس جمهور بماند.

پوتین البته گفت در صورتی با این متمم موافقت نموده و در انتخابات سال 2024 نامزد می گردد که دیوان عالی روسیه با این متمم و همچنین طول دوره ریاست جمهوری موافقت کند.

متمم پیشنهادی برای تمدید دوره ریاست جمهوری در حالی مطرح شده است که دوما قرار است به زودی طرح پیشنهادی پوتین برای اصلاح گسترده قانون اساسی را به رأی بگذارد. این اصلاحیه، میزان قدرت رئیس جمهور را کاهش داده و بسیاری از اختیارات را در اختیار مجلس قرار می دهد.

هم حزبی های پوتین که اکثریت کرسی های مجلس را در اختیار دارند، گفته اند بدون شک به متمم تمدید دوران ریاست جمهوری رأی مثبت می دهند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 186

به "پوتین به صورت مشروط از طرح تمدید دوره ریاست جمهوری روسیه حمایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین به صورت مشروط از طرح تمدید دوره ریاست جمهوری روسیه حمایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید