چین: با هرگونه فشار و تحریم علیه ایران مخالف هستیم

به گزارش مجله ایرکا، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به فشار آمریکا بر شورای امنیت برای فعال سازی مکانیزم ماشه اظهار کرد: چین با هرگونه فشار و تحریم علیه ایران مخالف است و مذاکره را تنها راهکار مساله هسته ای ایران می دانیم.

چین: با هرگونه فشار و تحریم علیه ایران مخالف هستیم

به گزارش خبرنگاران، جائو لی جیان روز دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران در پکن ضمن مخالفت با هرگونه فشار و تحریم بر ایران در موضوع برجام اضافه نمود: همانگونه که وانگ یی وزیر خارجه چین هم در هاینان یادآوری کرد، آمریکا با خروج از برجام حق درخواست از شورای امنیت برای فعال سازی مکانیزم ماشه را ندارد.

وی با اشاره به اینکه فشار آمریکا بر شورای امنیت، این شورا را با بحران روبرو می نماید، اضافه نمود: رد قاطعانه پیش نویس تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، نشان داد که یکجانبه گرایی مورد حمایت قرار نمی گیرد.

سفر وانگ یی به اروپا

وی در ادامه به سفر وانگ یی وزیر خارجه چین به اروپا از جمله کشورهای ایتالیا، آلمان و فرانسه اشاره نمود و گفت: این سفر، نخستین سفر وانگ یی بعد از کرونا است.

جائو به اهداف سفر اشاره نمود و گفت: توسعه روابط، تقویت همکاری ها، مبارزه با کرونا و یکجانبه گرایی و همکاری در زمینه اقتصاد دیجیتال از جمله اهداف این سفر 6 روزه است.

او همچنین از سفر وزیر خارجه مجارستان به چین اطلاع داد و گفت که در این سفر روابط دو جانبه در حوزه های مختلف مورد آنالیز قرار می گیرد.

چین از شرکت های فناوریش حمایت می نماید

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت خارجه چین به محدودیت های آمریکا برای شرکت های چینی اشاره نمود و گفت: ترامپ به بهانه امنیت ملی به دنبال تضعیف شرکت های چینی است.

او با یاداوری اینکه چین از شرکت هایش حمایت می نماید گفت: آمریکا باید شرایط رقابت شرکت های چینی در آمریکا را فراهم کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 527

به "چین: با هرگونه فشار و تحریم علیه ایران مخالف هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: با هرگونه فشار و تحریم علیه ایران مخالف هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید