16کارگر معدن زغال سنگ در افغانستان جان باختند

به گزارش مجله ایرکا، وزارت معدن افغانستان اعلام نمود که 16 کارگر یک معدن زغال سنگ در شهرستان دره صوف استان سمنگان از اثر انفجار این معد جان باخته اند.

16کارگر معدن زغال سنگ در افغانستان جان باختند

عبدالقدیر مطفی به رسانه های افغانستان گفته است که براساس اطلاعات آنها حدود 16 تا 18 نفر دیگر در این معدن گرفتار شده اند و تیم های امداد و نجات به محل حادثه رسیده اند اما تا به امروز از سرنوشت این معدن کاران گیر اطلاعی در دست نیست.

محمدسلطان سلطانی فرماندار شهرستان دره صوف به رسانه های محلی افغانستان گفته است که تراکم گاز در معدن زیاد بوده و امکان وارد شدن تیم نجات را در داخل معدن برای نجات کارگران گرفتار شده را با مشکل روبرو کرده است.

شهرستان دره صوف استان سمنگان در شمال افغانستان دارای معادن بزرگ زغال سنگ است و در این کشور به دلیل ناامنی جنگ و خشونت معادن بصورت فنی کار نشده است و شماری از کارشناسان بر این باورند که کارگران قربانی کار غر فنی و حرفه ای در معادن زغال سنگ شده است.

این معدن روز گذشته منفجر شد و آتش سوزی ساعت ها در آن ادامه یافت و از اثر شدت آتش سوزی دو معدن مجاور دیگر نیز آتش گرفت و در ساعات اولیه برخی رسانه ها از گرفتار شدن 200 معدنچی در آن خبر داده بودند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 397

به "16کارگر معدن زغال سنگ در افغانستان جان باختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16کارگر معدن زغال سنگ در افغانستان جان باختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید