آموزش زبان به بچه ها؛ بهترین روش چیست؟

به گزارش مجله ایرکا، خبرنگاران: همه ما می دانیم که آموزش زبان به بچه ها چقدر می تواند در یادگیری سریع تر و عمیق تر و همین طور علاقه بچه ها به یادگیری زبان تأثیرگذار باشد. اما مسئله ای که پیش می آید این است که طبیعتاً انتظار نمی رود بتوان همان روش هایی را که برای آموزش زبان به بزرگسالان استفاده می گردد برای بچه ها نیز به کار برد. به همین دلیل هم والدین و مدرسان زبان انگلیسی دائماً به دنبال به روز کردن اطلاعات و همین طور پیدا کردن بهترین و تازه ترین روش ها برای آموزش زبان به بچه ها هستند. در این مطلب با ما همراه باشید تا به طور مفصل به همین موضوع بپردازیم و شما را با بهترین روش های آموزش زبان به بچه ها آشنا کنیم.

آموزش زبان به بچه ها؛ بهترین روش چیست؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

لزوم آموزش زبان به بچه ها

اولین مسئله ای که در این رابطه باید آنالیز کرد لزوم آموزش زبان به بچه ها است. چرا همواره گفته می گردد برای آموزش زبان باید از سنین پایین آغاز شده و یادگیری بچه ها را سرعت ببخشد؟ به طور کلی برای این مسئله دلایل متفاوتی وجود دارد. برای مثال اینکه بچه ها زیر 12 سال معمولاً می توانند لهجه ها را به خوبی آموزش دیده و یاد بگیرند، در حالی که این مسئله برای بچه های عظیم تر از این رده سنی به مراتب سخت تر و طولانی مدت تر خواهد بود.

مسئله بعدی که می توانیم به آن اشاره کنیم نتایج مثبت یادگیری زبان دوم است. به طور کلی یادگیری زبان دوم و در واقع دو زبانه بودن باعث می گردد که بچه ها باهوش تر شده و قدرت هوشی و درک بالاتری را به دست آورند. علاوه بر این یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم می تواند در افزایش تمرکز بچه ها نیز مؤثر واقع گردد. به همین دلیل هم تأثیرات مثبت یادگیری زبان دوم حتی می تواند در شخصیت و ذهن کودک نیز شکل بگیرد.

مسئله دیگری که می توانیم اشاره کنیم این است که با یادگیری زبان انگلیسی بچه ها، مسافرت های خارج از کشور برای آن ها جذاب تر و لذت بخش تر شده و خاطره شیرینی را برای خود بچه ها و همین طور والدین به جا خواهد گذاشت. در چنین صورتی دیگر بچه ها در سفر های خارج از کشور بی تابی ننموده و به راحتی خوش خواهند گذراند.

در کنار تمامی این مسائل باید اشاره کنیم که یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی می تواند نهادینه تر شده و احتمال فراموشی زبان را به مراتب کاهش دهد. به همین دلیل هم موفقیت های شغلی و تحصیلی بیشتری در آینده کودک شکل خواهد گرفت.

بهترین روش آموزش زبان به بچه ها

برای آنکه بتوانید در یادگیری زبان به بچه ها موفقیت آمیز عمل کنید باید به سراغ بهترین روش هایی بروید که هم کاربردی و تأثیرگذار هستند و هم کودک شما را خسته و کلافه نمی نمایند. در ادامه شما را با بعضی از بهترین روش های یادگیری زبان به بچه ها آشنا خواهیم کرد.

استفاده از بازی برای یادگیری زبان انگلیسی

یکی از بهترین راه های یادگیری زبان به بچه ها آن است که از بازی یاری بگیرید. تحقیقات نشان می دهد که وقتی بچه ها در حال بازی هستند می توانند به طور طبیعی چیز هایی را یاد بگیرند و آموزش هایی را دریافت نمایند. به همین دلیل نیز یکی از بهترین روش های یادگیری زبان به بچه ها با یاری بازی استفاده از فلش کارت هایی است که می توانند در جریان بازی آموزش ها و تکرار کلماتی را نیز به همراه داشته باشند. علاوه بر این سایر روش های بازی برای یادگیری زبان به بچه ها استفاده از بازی هایی مثل پانتومیم، بازی های فکری، بازی با کلمات، بازی های آنلاین و... خواهد بود.

رعایت ترتیب آموزش زبان به بچه ها

علاوه بر بازی، یادگیری اصولی زبان به بچه ها نیز می تواند در میان بهترین روش ها قرار بگیرد. در این حالت بهتر است که در فرآیند یادگیری به ترتیب از حروف انگلیسی، کلمات کاربردی، عبارات مهم و کاربردی، جملات ساده، جملات ابتدایی و... استفاده گردد. این کار باعث می گردد که ذهن کودک شما رفته رفته آمادگی لازم را پیدا نموده و پذیرای اطلاعات سخت تر و کامل تری نیز بگردد.

استفاده از کتاب خواندن برای آموزش زبان به بچه ها

یکی دیگر از روش ها و نکات مهمی که می توانید در یادگیری زبان انگلیسی به بچه ها خود به کار بگیرید خواندن کتاب های داستان به زبان انگلیسی است. این روش به لحاظ برقراری ارتباط چشمی و تصویری با تصاویر جذاب و رنگارنگ کتاب می تواند برای کودک بسیار سرگرم نماینده و مفرح باشد. در کنار این نیز تأثیر یادگیری این روش از یادگیری زبان بسیار بالا بوده و در خاطر کودک شما باقی خواهد ماند.

نکته ای که در این رابطه باید یادآور شویم است که در طی تماشای تصاویر موجود در کتاب از کودک خود بخواهید که در مقابل سؤالات انگلیسی ساده شما پاسخ های درستی بدهند. برای مثال به زبان انگلیسی از آن ها بخواهید که گربه، گل، آسمان و... را در تصویر کتاب پیدا نموده و به شما نشان دهند.

قرار دریافت در محیطی انگلیسی زبان

در کنار تمامی این مسائل شما می توانید با قرار دادن کودک خود در یک محیط انگلیسی نیز تأثیر بسیار زیادی در یادگیری زبان او داشته باشید. به همین دلیل هم معمولاً توصیه می گردد که بچه ها را به آکادمی های زبان انگلیسی بفرستید تا در کنار سایر بچه ها هم سن و سال خود در محیطی انگلیسی قرار گرفته و تأثیرپذیری بیشتری پیدا کند.

تماشای کارتون و فیلم به زبان انگلیسی

امروزه دنیای فیلم و کارتون بچه ها به حدی پیشرفت داشته که شما می توانید با خیال راحت کودک خود را با تماشای آن ها سرگرم کنید. بسیاری از فیلم ها و کارتون هایی که به زبان انگلیسی هستند جنبه آموزشی نیز دارند و می توانند در یادگیری زبان به بچه ها شما بسیار مؤثر باشند. توصیه ای که در این رابطه برایتان داریم این است که این فیلم ها و کارتون ها را برای کودک خود بدون زیرنویس پخش کنید تا فرزند شما بتواند زبان انگلیسی خود را از نظر شنیداری نیز تقویت نموده و به جملات و کلمات وابسته نگردد.

شنیدن ترانه های انگلیسی

یکی دیگر از روش های پرکاربرد و تأثیرگذار در آموزش زبان به بچه ها استفاده از ترانه های انگلیسی است. به طور کلی شنیدن ترانه می تواند برای بچه ها جنبه سرگرمی و تفریح داشته باشد، پس چه بهتر که ضمناً این کار بتوانید آموزش زبان انگلیسی را نیز به کار بگیرید. از کودک خود بخواهید که ترانه را به زبان انگلیسی بخواند و اگر می تواند حرکات مربوط به آن را نیز تقلید کند. این کار می تواند در به خاطر ماندن کلمات انگلیسی بسیار مؤثر بوده و باعث گردد که دیرتر آن کلمات را از خاطر ببرند.

منبع: برترین ها
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 465

به "آموزش زبان به بچه ها؛ بهترین روش چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش زبان به بچه ها؛ بهترین روش چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید