آیفون از جنس زباله!

به گزارش مجله ایرکا، گجت نیوز نوشت: به گفته تیم کوک، اپل می خواهد از زباله و مواد بازیافتی آیفون بسازد. هدف این کمپانی استفاده نکردن از هیچ یک از منابع طبیعی برای ساخت محصولاتش تا سال 2030 است.

آیفون از جنس زباله!

تیم کوک، مدیرعامل اپل در یک مصاحبه نو عنوان نموده است که این کمپانی می خواهد برای ساخت محصولاتش از هیچ یک از منابع زمینی استفاده نکند. این کمپانی می خواهد از زباله یا محصولات بازیابی آیفون بسازد. کوک می گوید برای اپل مهم است که محصولاتش را از یک راه محیط زیست محبت آمیز بسازد. فرقی نمی نماید آن متریال استفاده شده یا بازیافتی باشد، آن ها می خواهند کره زمین جای بهتری برای زندگی کردن باشد.

علاوه بر این، کوک می گوید اپل به عنوان یک فراورینماینده به بی احتیاجی از کربن دست یافته است. او امیدوار است که تا سال 2023 تمام محصولاتی که به وسیله زنجیره تأمین تهیه می گردد و به دست مشتریان می رسد، به گونه ای فراوری شوند که از هیچ یک از منابع روی کره زمین برای ساخت آن ها استفاده نشده باشد. این یک هدف بلند مدت برای اپل است و بعید به نظر می رسد که به زودی بتواند به آن دست پیدا کند.

اما پس از اظهار نظر تازه تیم کوک، بحث داغی در این مورد شکل گرفته است. بعضی معتقدند که اپل می خواهد کاربرانش را فریب دهد و شاید در این مورد صادقانه رفتار نکند. اما این شرکت کوشش زیادی برای این هدف انجام داده و به رهبری صنعت در این بخش دست یافته است.

اپل به دستگاه های دوست دار محیط زیست احتیاج دارد

توجه داشته باشید که صحبت های تیم کوک مبنی بر استفاده نکردن از منابع کره زمین، بدان معنا نیست که اپل می خواهد از منابع فضایی استفاده کند. بلکه آن ها می خواهند از متریال دوست دار محیط زیست و بازیافتی برای ساخت محصولاتشان استفاده نمایند. در واقع اپل می خواهد از زباله آیفون بسازد.

همانطور که احتمالاً می دانید، اپل از سال گذشته استفاده از روکش پلاستیکی برای بسته بندی جعبه گوشی های آیفون 13 را متوقف کرد و با همین کار به حذف 600 تن پلاستیک یاری کرد. بعلاوه در فراوری و بسته بندی گوشی های سری iPhone 13 خود از محصولات بازیافتی استفاده کرد. به طور مثال موتور لمسی داخلی آیفون ها از تنگستن 100 درصد بازیافت شده استفاده می نماید. لایه آبکاری اصلی آن از 100 درصد تنگستن بازیافتی استفاده می نماید و برای ساخت کابل دوربین پشتی و جلویی از 100 درصد طلای بازیافتی استفاده نموده است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1465

به "آیفون از جنس زباله!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون از جنس زباله!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید