اپل اوایل 2023 از مک بوک پرو و iMac با تراشه M3 رونمایی می نماید

به گزارش مجله ایرکا، طبق گفته های مارک گورمن از وب سایت خبری بلومبرگ، اپل میخواهد اوایل سال 2023 از مدل های مختلف مک بوک پرو و بعلاوه کامپیوتر iMac با تراشه M3 رونمایی کند.

اپل اوایل 2023 از مک بوک پرو و iMac با تراشه M3 رونمایی می نماید

اپل میخواهد اوایل سال آینده میلادی از دو مدل مک بوک پرو با تراشه های M2 پرو و M2 مکس رونمایی کند. این دو محصول که قرار بود سال جاری رونمایی و عرضه شوند، در میزان های 14 و 16 اینچ به فروش خواهند رسید. از لحاظ ظاهری هم بعید است تغییراتی را در این محصولات ببینیم جز اینکه تراشه آن ها ارتقا پیدا می نماید و فناوری رم هم سریع تر خواهد شد. اپل مک بوک پرو 14 و 16 اینچی با تراشه M1 پرو و M1 مکس را اواخر 2021 راهی بازار کرد و حالا بعد از گذشت بیش از یک سال می خواهد مدل های جایگزین را بدون تغییر ظاهری اما ارتقای سخت افزاری عرضه کند.

طبق گفته های منبع این خبر یعنی مارک گورمن، اپل می خواهد علاوه بر مک بوک پرو از کامپیوتر iMac هم رونمایی کند اما این محصول از تراشه M3 به عنوان قلب تپنده بهره خواهد برد. این محصول هم باید اوایل سال 2023 عرضه گردد اما اطلاعات زیادی از آن در دسترس نیست. نسل قبل iMac در آوریل سال گذشته و با تراشه M1 و طراحی رنگارنگ راهی بازار شد. البته ظاهرا اپل در حال تست iMac با تراشه M2 و M2 پرو هست اما اطلاعاتی از آن ها منتشر نشده است.

علاوه بر این دو محصول، اپل قرار بود از مک پرو هم با تراشه M2 اکستریم رونمایی کند اما ظاهرا این اتفاق قرار نیست رخ دهد. به جای آن، این شرکت آمریکایی در حال تست مک پرو با تراشه M2 اولترا است. طبق گفته های گورمن، مک پرو با تراشه M2 اولترا از 24 هسته پردازشی، 76 هسته گرافیکی و حداقل 192 گیگابایت حافظه رم بهره خواهد برد. درست مثل مدل کنونی مک پرو، مدل تازه هم از لحاظ حافظه داخلی و رم قابل ارتقا خواهد بود.

به نظر می رسد پروژه ساخت مدلی که قرار بود با تراشه M2 اکستریم با 46 هسته پردازشی و 1452 هسته گرافیکی راهی بازار گردد به خاطر هزینه ساخت بالا کنسل شده است. تخمین زده شده قیمت این محصول حداقل به 10 هزار دلار می رسید.

علاوه بر این ها، اپل از مانیتورهای اکسترنال تازهی هم رونمایی خواهد نمود که از جمله آن ها می توان به نسخه آپدیت شده Pro Display XDR اشاره نمود. این مانیتورها قرار است از تراشه A13 بهره ببرند. اطلاعات در این زمینه فعلا محدود است و باید منتظر انتشار خبرهای بیشتر باشیم.

منبع: (Mac Rumors (1 2 3

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 دی 1401 بروزرسانی: 5 دی 1401 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 1518

به "اپل اوایل 2023 از مک بوک پرو و iMac با تراشه M3 رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل اوایل 2023 از مک بوک پرو و iMac با تراشه M3 رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید