ترامپ هم به مردم عراق و هم به نظامیان آمریکا توهین کرد

به گزارش مجله ایرکا، به گزارش خبرنگاران، گری کاندون یک کهنه سرباز جنگ ویتنام روز پنج شنبه در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده برای عفو پیمانکاران نظامی (محافظان شرکت امنیتی بلک واتر) که در کشتار غیرنظامیان در بغداد در سال 2007 دست داشتند، هم برای ملت عراق و هم نظامیان آمریکا اهانت آمیز بود.

ترامپ هم به مردم عراق و هم به نظامیان آمریکا توهین کرد

کاندون که رئیس پیشین سازمان کهنه سربازان برای صلح است، همچنین گفت: فرمان عفو رئیس جمهور ترامپ برای قاتلان توده های مردم علاوه بر لطمه زدن به ملت عراق اقدامی توهین آمیز علیه آنان بود؛ مردمی که صدها هزار تن از عزیزان خود را در نتیجه جنگ و اشغال غیرقانونی و ناحق ایالات متحده از دست داده اند.

این کهنه سرباز آمریکایی در ادامه اضافه نمود: عفو جنایتکاران جنگی علاوه بر تحمیل درد و رنج به کهنه سربازان آمریکایی که در عراق و افغانستان جنگیده اند و از مشاهده این بی رحمی علیه غیرنظامیان بی گناه متحمل ضربه روحی شده اند، یک رفتار اهانت آمیز است.

کاندون در بخشی از گفتگوی خود بر وجود قواعدی تأکید کرد که نیروهای نظامی جهت پرهیز از ارتکاب به جرائم جنگی، موظف به پیروی از آن هستند.

به گفته این کهنه سرباز آمریکایی، زمانی که از نظامیان خواسته می گردد تا در جنگ های محتوم به شکست در برابر توده های مردم شرکت نمایند، این قواعد اغلب مواقع نادیده گرفته می گردد و نظامیان جوان دارای تسلیحات مرگبار مغلوب ترس، خونخواهی، نژادپرستی و نفرت می شوند، و می دانند که بهایی برای ارتکاب به قتل نخواهند پرداخت.

کاندون در ادامه اضافه نمود این واقعیت که فرمانده کل قوای آمریکا (ترامپ) شماری از نظامیان خوش شانس را که به جنایت جنگی در عراق محکوم شده اند، عفو می نماید؛ حامل یک پیغام غلط است و باید رد گردد.

این کهنه سرباز همچنین تأکید کرد که نیروهای نظامی از این حق و مسئولیت برخوردارند که از اجرای دستورات غیرقانونی برای کشتن غیرنظامیان بی گناه و یا شرکت در جنگ های نامشروع و غیرضروری خودداری نمایند.

به گفته کاندون، سازمان کهنه سربازان برای صلح به طرح درخواست های خود برای خروج تمام نظامیان و نیروهای مزدور آمریکایی از عراق، افغانستان، سوریه و تمام منطقه خاورمیانه و آفریقا ادامه می دهد.

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ روز چهارشنبه در موج جدیدی از فرمان های عفو خود نظامیانی را که در کشتار و زخمی کردن 31 غیرنظامی عراقی در سال 2007 دست داشتند- از جمله نیکلاس سلاتن محکوم به حبس ابد- را مشمول عفو قرار داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 747

به "ترامپ هم به مردم عراق و هم به نظامیان آمریکا توهین کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ هم به مردم عراق و هم به نظامیان آمریکا توهین کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید