خبرنگاران معابر عمومی آستارا ضدعفونی می گردد

به گزارش مجله ایرکا، آستارا - خبرنگاران - مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا از ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی، فضای دستگاه های اداری و ناوگان تردد شهری توسط ماموران بهداشت محیط اطلاع داد.

خبرنگاران معابر عمومی آستارا ضدعفونی می گردد

دکتر نظام عباسی روز چهارشنبه اظهار کرد: امروز تیمی از عوامل و ماموران واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آستارا خیابان های اسکله، مصلی، راسته شکور و امام تا چهار راه حکیم نظامی و ناوگان تاکسیرانی را ضدعفونی و گندزدایی کردند و میدان کار خود را توسعه خواهند داد.

وی اضافه نمود: این کار به منظور پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا صورت می گیرد و همکاری مردم نیز برای تسریع امور و افزایش سطح سلامت عمومی ضروری است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا ادامه داد: سنجش تب ترددنمایندگان مرزی طبق برنامه ادامه دارد و با وجود اختصاص بخشی از بیمارستان به بیماران کرونا، خوشبختانه موردی از ابتلا به آن در این شهرستان ثابت نشده و نمونه آزمایش افراد مشکوک به کرونا، برای تشخیص به تهران ارسال شده است.

مردم فرهنگی آستارا خود را با شرایط وفق می دهند و طبق اعلام دبیر ستاد امور مساجد، مجالس ترحیم در مساجد لغو و به صورت محدود در منازل برگزار خواهد شد و ساعات کار دستگاه های اداری تا خاتمه هفته جاری از 8:30 تا 12:30 اعلام شده است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد و در معمولی ترین حالت، باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین آغاز شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت نموده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می گردد مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه ننمایند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، با جمهوری آذربایجان سه مرز زمینی، دریایی و ریلی دارد و سالانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ccirca.ir شناسه مطلب: 152

به "خبرنگاران معابر عمومی آستارا ضدعفونی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معابر عمومی آستارا ضدعفونی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید